Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ ТРЕНД-ТЕХНОЛОГІЙ КОНЦЕПЦІЇ «ІНДУСТРІЯ 4.0» В ОРГАНІЗАЦІЮ ДІЯЛЬНОСТІ РИТЕЙЛУ

IMPLEMENTATION OF TREND TECHNOLOGIES OF THE INDUSTRY 4.0 CONCEPT INTO THE  RETAIL ACTIVITY ORGANIZATION

Сторінки: 313-319. Номер: №1, 2021 (290)

Автори:
Чміль Г.Л., Полевич К.В.
Харківський державний університет харчування та торгівлі

CHMIL H., POLEVYCH K.
Kharkiv State University of Food Technology and Trade

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-290-1-54
Надійшла / Paper received : 02.02.2021
Надрукована / Paper Printed : 05.03.2021

Анотація мовою оригіналу

Мета статті полягає в дослідженні особливостей найбільш популярних передових технологій концепції «Індустрія 4.0» та їх можливості поширення, адаптації в області сучасного ритейлу з  метою створення інформаційно-технологічної інфраструктури для ефективного управління процесами придбання, зберігання (утримання) та реалізації товарів відповідно до каналів збуту. Методика дослідження. Досягнення поставленої у статті мети здійснено за допомогою таких методів дослідження: логічного узагальнення та наукової абстракції, структурного аналізу, аналітичного методу. Результати. Проаналізовано спектр можливостей технології Big Data, її перспективи розвитку в ритейлі, а також організаційні аспекти обробки великого масиву даних. Визначено цільову спрямованість та можливості RFID-технологій за процесами постачання, зберігання та реалізації товарів та в сегменті ритейлу в цілому. Визначено об’єкти Інтернету речей, використання яких дозволить здійснити інтенсифікацію торговельних процесів та оптимізацію маркетингової та логістичної діяльності. Рекомендовано проект «Modum.io», який дозволяє здійснити контроль за умовами транспортування товарів, комп’ютерну автодіагностику, геолокацію транспортних засобів. Проаналізовано можливості адитивних технологій (3D-принтинг) та  їх  впровадження в сегмент ритейлу. Практична значущість результатів дослідження. Імплементація в  практичну діяльність запропонованих цифрових технологій в організаційну структуру підприємства дозволить вивести ритейл на новий організаційно-технологічний та економічний рівень розвитку в епоху інноваційно-революційних перетворень XXI століття.
Ключові слова: Індустрія 4.0, ритейл, інноваційні технології, Big Data, RFID-технологія, Інтернет речей, 3D-технологія.

Розширена анотація англійською мовою

The research paper purpose is studying the most popular advanced technologies features of  the  «Industry 4.0» concept and their possibilities  of dissemination, adaptation in the field of modern retail with the aim of  information technology infrastructure creating for effective management of purchasing, storage (keeping) and goods’ sale processes. Research methodology. Achieving of research paper purpose is carried out with the  following research methods use: logical generalization and scientific abstraction, structural analysis and analytical method. Results. The possibilities range of Big Data technology, its development prospects in retail and also organizational aspects of large data set processing are analyzed. The target orientation and RFID-technologies possibilities in the processes of supply, storage and goods sale and in the retail segment as a whole are determined. The  Internet of things objects are identified, use of which will allow trade processes intensification and marketing and  logistics activity optimization. «Modum.io» project is recommended; it allows controlling the goods transportation conditions, computer self-diagnostics and vehicles geolocation. Additive technologies (3D-printing) possibilities and  their introduction into the retail segment are analyzed. The practical significance of the research results. The  implementation into practice of the proposed digital technologies in the organizational structure of the enterprise will allow bringing the retail to new organizational, technological and economic level of development in the era of  innovative and revolutionary transformations of the XXI century.
Key words: Industry 4.0, retail, innovative technologies, Big Data, RFID-technology, Internet of things, 3D-technology.

References

  1. Amazon planyruet pechatat vashu pokupku na 3D pryntere po dorohe k vam [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: https://vido.com.ua/article/11311/amazon-planiruiet-piechatat-vashu-pokupku-na-3d-printierie-po-doroghie-k-vam/
  2. Davydova O. Sustainable development of enterprises with digitalization of the economic management / O. Davydova, N. Kashchena, T. Staverska, H. Chmil // International Journal of Advanced Science and Technology. – 2020. – Vol. 29. – No. 8s. – Р. 2370–2378.
  3. Krutova A. Enterprises economic activity stimulation as a driver of national economy sustainable development / A. Krutova, N. Kashchena, N. Chmil // Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta  posluh. – 2020. Vyp. 1 (31). – S. 162–173.
  4. Pylypenko A. A. Methodical Maintenance of Management of Logistic Activity of the Trade Enterprise: Economic and Legal Support / A. A. Pylypenko, N. L. Savytska, R. V. Vaksman, O. I. Uhodnikova, V. S. Schevchenko // Journal of  Advanced Research in Law and Economics. – 2019. – Vol. 10. – №. 6. – P. 1723–1731.
  5. Savytska N. Behavioral Models for Ensuring the Security of Functioning and Organizational Sustainability of the Enterprise [Elektronnyi resurs] / N. Savytska, H. Chmil, O. Hrabylnikova, O. Pushkina, M. Vakulich // Journal of  Security & Sustainability Issues. – 2019. – Vol. 9. – No. 1. – P. 63–76. – Rezhym dostupu: http://doi.org/10.9770/jssi.2019.9.1(6)
  6. Shtal T. Strategic Guidelines for the Improvement of Logistic Activities of Trade Enterprises / T. Shtal, A. Uvarova, N. Proskurnina, N. Savytska // Journal of Information Technology Management. – 2020. – Vol. 12(3). – P. 69–81.
  7. Antoniuk Ya. M. Tendentsii rozvytku ryteilu v Ukraini / Ya. M. Antoniuk, I. M. Shyndyrovskyi // Pidpryiemnytstvo i torhivlia. – 2019. – Vyp. 24. – S. 22–30.
  8. Baranov O. A. Internet rechei (IoT): meta zastosuvannia ta pravovi problemy / O. A. Baranov // Informatsiia i pravo. – 2018. – № 2. – S. 31–44.
  9. Vozmozhnosty prymenenyia 3D-prynterov v mahazynakh y torhovыkh tsentrakh [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://www.usconsult.ru/b_092-possibilities-of-use-of-3d-printers.php
  10. Didushko D. M. Implementatsiia internet rechei v haluziakh svitovoi ekonomiky / D. M. Didushko // Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini. – 2018. – № 11. – S. 42–48.
  11. Zaporozhets T. V. Industriia 4.0: henezys tsilei i zavdan derzhavy vid pershoi promyslovoi revoliutsii / T. V. Zaporozhets // Derzhavne upravlinnia: teoriia ta praktyka. – 2019. – №1. – S. 21–32.
  12. Kushnirenko O. M. Problemy i perspektyvy rozvytku rynku 3d-tekhnolohii v Ukraini / O. M. Kushnirenko // Infrastruktura rynku. – 2020. – Vyp. 39. – S. 60–65.
  13. Ohirko I. V. Tekhnolohii merezh dlia Internetu rechei / I. V. Ohirko // Materialy naukovo-praktychnoi konferentsii «Internet rechei: problemy pravovoho rehuliuvannia ta vprovadzhennia», Ukraina, Kyiv. – Vyd-vo «Politekhnika». – 2017. – T. 24. – S. 44–52.
  14. Savytska N. Marketynh u sotsialnykh merezhakh: stratehii ta instrumenty na rynku V2S / N. Savytska // Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. – 2017. – № 1. – S. 20–33.
  15. Savytska N. L. Vplyv instrumentiv treid-marketynhu na spozhyvchyi vybir / N. L. Savytska, O. M. Priadko, M. V. Sirous // Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh. – 2017. – Vyp. 2 (22). – S. 293–304.
  16. Savytska N. L. Draivery ta bariery rozvytku onlain-ryteilu: teoretyko-metodychnyi aspekt / N. L. Savytska // Biznes Inform. – 2014. – № 10. – S. 236–241.
  17. Savytska N. L. Pidpryiemnytskyi marketynh u sotsialnii merezhi Instagram / N. L. Savytska, K. V. Polevych // Biznes Inform. – 2016. – № 11. – S. 419–424.
  18. Savytska N. L. Tendentsii rozvytku merezhnoho ryteilu yak draivera suchasnoi hlobalnoi ekonomiky [Elektronnyi resurs] / N. L. Savytska, K. V. Polevych // Efektyvna ekonomika. – 2014. – № 9. – Rezhym dostupu: http://www.economy.nayka.com.ua
  19. Sak T. V. Elektronna torhivlia v Ukraini: stan, tendentsii, perspektyvy rozvytku / T. V. Sak, D. O. Khovkhaliuk // Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. – 2020. – Tom 4. – Vyp. 3. – S. 73–85.
  20. Samoilenko L. B. Mozhlyvosti ta problemy zastosuvannia tekhnolohii Big Data vitchyznianymy kompaniiamy [Elektronnyi resurs] / L. B. Samoilenko // Efektyvna ekonomika. – 2018. – № 1. Rezhym dostupu: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6066
  21. Skitsko V. I. Lohistyka v Industrii 4.0 / V. I. Skitsko // Ekonomika i derzhava. – 2016. – № 4. – S. 28–33.
  22. Kovalchuk S.V. Suchasni trendy elektronnoi komertsii / S.V. Kovalchuk, Ye.M. Zaburmekha, O.B. Valkov // Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky 2018. – №3. – Т.2. – С.254-256.
  23. Fedulova L. Informatsiino-tekhnolohichna infrastruktura riteilu / L. Fedulova // Visnyk Kyivskoho natsionalnoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu. – 2017. – № 4. – S. 21–42.
  24. Shaparets M. S. Doslidzhennia tekhnichnykh osoblyvostei RFID-systemy na osnovi Arduino / M. S. Shaparets // Elektronna ta akustychna inzheneriia. – 2019. – T. 2. – № 3. – S. 44–49.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate