ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ
FORMATION OF THE SYSTEM OF MARKETING PRODUCT POLICY
Сторінки: 320-323. Номер: №1, 2021 (290)
Автори:
Череп О. Г., Коцеруба А. В.
Запорізький національний університет
CHEREP O., KOTSERUBA A.
Zaporizhia National University
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-290-1-55
Надійшла / Paper received : 01.02.2021
Надрукована / Paper Printed : 05.03.2021
Анотація мовою оригіналу
Встановлено, шо для освоєння товарних ринків підприємства використовують різні концепції, підходи, політики, серед яких особливе місце посідає маркетингова товарна політика. Визначено складові товарної політики. Запропоновано авторське визначення сутності поняття товарна політика, яке передбачає врахування напрямку діяльності, сукупності засобів (інструментів) та методів (технік) для реалізації певних інтересів задля досягнення визначених цілей в певному середовищі. Досліджено комплекс маркетингу, який розробляє цілу низку маркетингових політик, а саме: елемент комплексу маркетингу Product (товар); елемент комплексу маркетингу Price (ціна); елемент комплексу маркетингу Place (розповсюдження); елемент комплексу маркетингу Promotion (просування). Систематизовано трактування науковців щодо сутності поняття маркетингової політики підприємства на ринку та виділено чотири основні теоретичні підходи: процесний; управлінський; інструментальний; фінансовий. Зазначено функції маркетингової політики. Розглянуто маркетингову товарну політику як систему, у складі якої функціонують певні компоненти, кожен з яких обслуговує відповідний процес. Запропоновано елементи споживчого та торговельного маркетингу, асортиментної та цінової політики як складових маркетингової товарної політики.
Ключові слова: елементи, маркетингова товарна політика, система, функції, ринок, цілі, план, завдання, потреби, комплекс, напрямок, концепція.
Розширена анотація англійською мовою
It is established that companies use various concepts, approaches, and policies to develop product markets, among which the marketing product policy is of special significance. The components of the product policy are defined. The author proposes his definition of the essence of the product policy concept, which provides for consideration of the activity area as well as a set of tools (instruments) and methods (techniques) for the fulfilment of certain interests in order to achieve certain goals in a certain environment. The article examines the marketing mix that develops a number of marketing policies, namely: the element of the marketing mix – product ; the element of the marketing mix – price; the element of the marketing mix – place; the element of the marketing mix – promotion. The article systematizes the interpretation of the scientists with regard to the essence of the concept of a company’s marketing policy in the market and identifies four main theoretical approaches, namely: process approach; management approach; instrumental approach; financial approach. The functions of the marketing policy are specified. The marketing product policy is examined as a system, in which certain components operate, with each of them serving the respective process. The elements of consumer and trade marketing as well as assortment and pricing policies as the components of the marketing product policy are proposed.
Keywords: Elements, marketing product policy, system, functions, market, goals, plan, tasks, needs, mix, area, concept.
References
- Sharapa O.M. Orhanizatsiino-ekonomichni zasady formuvannia zbutovoi polityky silskohospodarskykh pidpryiemstv : dys. kand. ekon. nauk : 08.00.04 / Sharapa Olha Mykolaivna. Kyiv., 2015. 224 s.
- Savytska N.L., Afanasieva O.P. Teoretyko-metodychni aspekty formuvannia marketynhovoi polityky pidpryiemstv na rynku mʼiasa ta mʼiasoproduktiv. Problemy ekonomiky. 2015. №2. S.172-178
- Nechaiev V.P. Promyslovyi marketynh : Navch.-metod. posib. dlia samost. vyvchennia dystsypliny – Kryvyi Rih: MINERAL, 2016. – 185 s.
- Parii L.V. Formuvannia ta funktsionuvannia rynku syru v Ukraini : dys. kand. ekon. nauk : 08.00.03 / Parii Liudmyla Vitaliivna. Poltava, 2018. 219 s.
- Ibrahimov E.F. Napriamy vdoskonalennia marketynhovoi tovarnoi polityky pidpryiemstva. Molodizhnyi ekonomichnyi visnyk KhNEU im .S.Kuznetsia. 2017. №11. S.154-156.
- Popova L.O., Dannikov O.V., Priadko O.M. Marketynhova tovarna polityka: navch.posibnyk dlia samost.vyvchennia.-Kharkiv.:KhDUKhT, 2015. 213s.
- Cherep O.H. Marketynh: pidruchnyk. – K. : Kondor. – 727 s.