MANAGEMENT OF INNOVATIVE DEVELOPMENT OF TOURISM ENTERPRISES UNDER THE CONDITIONS OF STRENGTHENING OF GLOBALIZATION PROCESSES
УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМ РОЗВИТКОМ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ПОСИЛЕННЯ ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ
Сторінки: 53-57. Номер: №3, 2021 (294)
Автори:
IRYNA BILETSKA
ORCID ID: 0000-0002-6906-7161
e-mail: i.biletska@wunu.edu.ua
Ivano-Frankivsk Educational and Research Institute of Management of West Ukrainian National University
MARIANA ROMANCHUKEVYCH
ORCID ID: 0000-0002-8369-4495
e-mail: romanmr42@gmail.com
Ivano-Frankivsk Educational and Research Institute of Management of West Ukrainian National University
БІЛЕЦЬКА І. М.,
РОМАНЧУКЕВИЧ М. Й.
Івано-Франківський навчально-науковий інститут менеджменту
Західноукраїнського національного університету
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-294-3-8
Paper received : 12.02.2021
Paper Printed : 10.03.2021
Анотація англійською мовою
The article summarizes the features of world tourism development in the context of strengthening of globalization processes. It is established that the process of managing the innovative development of tourism enterprises should be structured and consistent. The stages of coordination of the management system of innovative development of tourism enterprises with modern tendencies of globalization and functioning of world tourism are determined. Priority measures have been systematized, which will ensure the effective functioning of tourism enterprises and minimize the risks of current activity in the context of strengthening of globalization. Differentiation of priority directions for coordinating the management of innovative development of tourism enterprises with the processes of globalization of world tourism depending on their specialization is carried out. It is concluded that the implementation of the proposed tools for coordinating the management of innovative development of tourism enterprises in the context of globalization creates the preconditions for improving the efficiency of their resource potential under increasing competition in the global tourism market.
Key words: innovative development; tourism enterprise; globalization processes; world tourism; tourism services; specialization of the tourism market.
Розширена анотація українською мовою
У статті узагальнено особливості розвитку світового туризму в контексті посилення глобалізаційних процесів. Серед ключових: прискорення темпів впровадження досягнень науково-технічного прогресу, автоматизація процесів обслуговування клієнтів, миттєве поширення інформаційних даних у міжнародному просторі світового туристичного бізнесу. Обґрунтовано, що глобалізація туристичної галузі формує передумови для зміцнення конкурентних позицій на світовому ринку відомих туристичних брендів і мереж. Наростаючі процеси глобалізації світового туризму посилюють стратегічну важливість і роль цієї галузі в аспекті ефективного розвитку національної економіки, диверсифікації ризиків її функціонування, створення нових робочих місць, підвищення рівня зайнятості населення, раціонального використання природно-ресурсного потенціалу держави та перехід на засади постіндустріального типу розвитку. Встановлено, що процес управління інноваційним розвитком туристичних підприємств має бути структурованим і послідовним. Визначено етапи узгодження системи управління інноваційним розвитком туристичних підприємств із сучасними тенденціями глобалізації та функціонування світового туризму. Систематизовано першочергові заходи, які забезпечуватимуть ефективне функціонування туристичних підприємств та мінімізуватимуть ризики поточної діяльності в умовах прискорення процесів глобалізації. Здійснено диференціацію пріоритетних напрямів узгодження управління інноваційним розвитком туристичних підприємств із процесами глобалізації світового туризму залежно від їх спеціалізації. Встановлено, що глобалізація світового туризму формує передумови для розвитку туристичних підприємств, активізації темпів їх інноваційної модернізації, появи якісно нових туристичних продуктів на ринку, розбудови об’єктів соціально-економічної інфраструктури, впровадження сучасних технологій у практику господарювання підприємств, посилення міжнародної транскордонної інтеграції суб’єктів туристичного бізнесу. Підсумовано, що реалізація запропонованих інструментів узгодження управління інноваційним розвитком туристичних підприємств в умовах глобалізації формує передумови для підвищення ефективності реалізації їх ресурсного потенціалу в контексті посилення конкурентної боротьби на світовому туристичному ринку.
Ключові слова: інноваційний розвиток; туристичне підприємство; глобалізаційні процеси; світовий туризм; туристичні послуги; спеціалізація туристичного ринку.