ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ ПРИ ВИКЛАДАННІ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТ СПЕЦІАЛЬНОСТІ КОМП’ЮТЕРНІ НАУКИ
PECULIARITIES OF USING THE PROJECT METHOD IN TEACHING EDUCATIONAL COMPONENTS OF THE COMPETENCE OF COMPUTER SCIENCE
Сторінки: 30-34. Номер: №4, 2021 (299)
Автори:
С.С. ПЕТРОВСЬКИЙ
Хмельницький національний університет
e-mail:petrovskijs69@gmail.com
О.А. ПАСІЧНИК
Хмельницький національний університет
o.a.pasichnyk@gmail.com
Т.К. СРИПНИК
Хмельницький національний університет
tkskripnik1970@gmail.com
Serhii S. PETROVSKYI, Oleksandr A. PASICHNYK, Tetiana К. SKRYPNYK
Khmelnytskyi National University
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2021-299-4-30-34
Рецензія/Peer review : 08.08.2021 р.
Надрукована/Printed : 26.08.2021 р.
Анотація мовою оригіналу
Упровадження в освітній процес моделі навчання, що поєднує переваги аудиторної організаційної форми навчання і проектних методик та відрізняється від існуючих використанням навчальних задач (проектів), досить тривалих у часі та цілеспрямованих на всебічний розвиток особистості в інформаційному суспільстві, є перспективним напрямом наукових пошуків і нагальною потребою практики. Наведено обґрунтовану методику застосування методу проектів при викладанні навчальних дисциплін спеціальності «Комп’ютерні науки», що базується на інтеграції наукових підходів до змісту навчання та на пріоритетності вивчення програмування, проблемності змісту проектних завдань на види діяльності, партнерській взаємодії учасників проекту на основі діа(полі)логічного спілкуванні. Доведено, що використання методики надає змогу здійснювати компетентнісно орієнтоване навчання на інтеграційній основі наукових підходів. Виявлено експериментально підтверджену тенденцію до підвищення рівня сформованості інформаційно-комунікаційної компетентності експериментальних груп за рахунок підвищення мінімального рівня знань, умінь, навичок, їх ставлення до опанування змістом інформаційної освітньої складової навчання, їх мотиваційної та рефлексивної готовності до застосування цифрових технологій і програмного середовища для самостійної роботи та спілкування.
Ключові слова: комп’ютерні науки, метод проектів, освіта, програмування, методика навчання.
Розширена анотація англійською мовою
The introduction of a learning model into the educational process, which combines the advantages of classroom organizational form of learning and project methods and differs from existing ones by using educational tasks (projects), quite long in time and aimed at comprehensive personal development in the information society, is a promising area of research practices. The substantiated technique of application of a method of projects at teaching of disciplines of a specialty “Computer sciences” based on integration of scientific approaches to the maintenance of training and on priority of studying of programming, problems of the maintenance of project tasks on kinds of activity, partnership interaction of project participants) logical communication. It is proved that the use of the methodology allows to carry out competency-based learning on the basis of integration of scientific approaches. The experimentally confirmed tendency to increase the level of formation of information and communication competence of experimental groups by increasing the minimum level of knowledge, skills, their attitude to mastering the content of informational educational component of learning, their motivational and reflexive readiness to use digital technologies and software environment for independent work and communication.
Keywords: computer science, project method, education, programming, teaching methodology.
References
- Daron Acemoglu and James A. Robinson: Why nations fail: the origins of power, prosperity, and proverty./ CROWN BUSINESS-NEW YORK, рр. 7-42 (2012).
- Kalinina, L.N., Petrovskij, S.S. In: Analiz i perspektivy ispolzovaniya oblachnyh tehnologij v processe upravleniya obsheobrazovatelnymi uchebnymi zavedeniyami. Ukrayinskij pedagogichnij zhurnal, Vol. 2, р. 45 (2015).
- Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini / Nats. akad. ped. nauk Ukrainy ; [redkol. : V. H. Kremen (holova), V. I. Luhovyi (zast. holovy), A. M. Hurzhii (zast. holovy), O. Ya. Savchenko (zast. holovy)] ; za zah. red. V. H. Kremenia. – Kyiv : Pedahohichna dumka, 2016. – р. 51.
- Draft State Standard of Basic Secondary Education (2020). https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-derzhavnogo-standartu-bazovoyi-serednoyi-osviti
- Metodika razvivayushego obucheniya matematike: ucheb. Posobie dlya SPO / A. Dalinger, N.D. Shatova, E.A. Kalt, L.A. Filonenko; pod obsh. red. V.A. Dalingera. – 2-e izd., ispr. i dop. M.: Izdatelstvo Yurajt. – 297 с. (2018).
- Exploring Microsoft Office 2013. Mary Anne Poatsy, Keith Mulbery, Lynn Hogan, Amy Rutledge; Publisher: Prentice Hall, 1136 p. (2013).
- Shvardak, M. Problem-Based Learning In Today School. In:Physical and Mathematical Education : scientific journal, Issue 1(11), рр. 124–127 (2017).
- Vuorikari, R., Punie, Y., Carretero Gomez S., Vanden Brande, G. DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. Update Phase 1: The Conceptual Reference Model. Luxembourg Publication Office of the European Union. EUR 27948 EN. doi: 2791/11517/ pp. 9–11 (2016).
- Learning and Skills for the Digital Era. Elektronnyi resurs. https://ec.europa.eu/jrc/en/research-topic/learning-and-skills
- Kalinina, L., Noskova, M. Curriculum for the course “Using google services in teachers’ work» for full-time and distance learning. In: Electronic Journal “The Theory and Methods of Educational Management”, Vol. (2013). https://lib.iitta.gov.ua/2031/1/256.pdf
- Informatsiino-tsyfrovyi osvitnii prostir Ukrainy: transformatsiini protsesy i perspektyvy rozvytku. Materialy metodolohichnoho seminaru NAPN Ukrainy. 4 kvitnia 2019 r. Za red. V.H. Kremenia, O.I. Liashenka; ukl. A.V. Yatsyshyn, O.M. Sokoliuk. Kyiv. рр. 30-37, рр. 52-57, рр. 269-275 (2019).
- Kukharchuk, K. Using Emoji Enhances Teamwork Effectiveness – Scientists. In: Inspired (2019) https://inspired.com.ua/practice/vykorystannya-emodzhi-pidvyshhuye-efektyvnist-komandnoyi-roboty-naukovtsi/