Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ

THEORETICAL FUNDAMENTALS OF CREATIVE ECONOMICS RESEARCH

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-31

Ірина ПАНОВА
Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
https://orcid.org/0000-0002-1975-5644
e-mail: iryna.panova@karazin.ua
Вікторія СТЕПАНЕНКО
Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
https://orcid.org/0000-0001-6022-5592
e-mail: stepanenkovika8776@gmail.com

Iryna PANOVA, Victroria STEPENENKO
V.N. Karazin Kharkiv National University

Анотація мовою оригіналу

Економічне благополуччя та могутність країни залежить від низки чинників, зокрема: наявності природних ресурсів, сприятливого географічного розташування відносно світових торгівельних шляхів і розвиненої промисловості. Однак, на сьогодні одним з найбільш перспективних напрямів для господарства держави є розвиток саме креативної економіки. Вона, як явище, виникла наприкінці ХХ століття, а ХХІ – стало початком розвитку та розширення поняття.

Культурні та креативні індустрії працюють у складному бізнес-середовищі, де вони визначаються стандартними положеннями, які стосуються бізнесу, а також прав інтелектуальної власності, оподаткування та багатьох інших питань. Таким чином, регулююча нормативна база має сприяти художньому розвитку, забезпеченню та регулюванню підприємницької діяльності, водночас заохочуючи та зберігаючи культурне різноманіття всієї Європи, а зокрема й України. Сектор культури постійно змінюється, дане революційне явище спричинене змінами у цифровому забезпеченні. У відповідь на ці зміни постає питання регулювання концепції креативних індустрій, а тому уряди країн все частіше виявляють потребу в оцінці та провадженні нормативно-правової бази.

Отже, подальший сталий розвиток креативного сектору економіки позитивно вплине на створення нових робочих місць, збільшення прибутку підприємств, зростання доходів населення, розвиток інфраструктури, підвищення туристичної привабливості дестинацій, збільшення потоку іноземних туристів тощо. Окрім цього, значна частина творчих та інтелектуальних ресурсів по всьому світу інвестуються в культуру. Саме людська творчість, інновації та ідеї, як на індивідуальному так і на суспільному рівнях є ключовими чинниками галузі та справжнім багатством держави на сьогоднішній день.

Ключові слова: креативна економіка, креативні індустрії, креативне середовище, культура.

Розширена анотація англійською мовою

The economic well-being and power of a country depend on a number of factors, including the availability of natural resources, a favorable geographical location relative to world trade routes, and a developed industry. However, today one of the most promising areas for the state economy is the development of the creative economy. It, as a phenomenon, emerged in the late twentieth century, and the XXI – was the beginning of the development and expansion of the concept.

The cultural and creative industries operate in a complex business environment, where they are defined by standard provisions relating to business, as well as intellectual property rights, taxation and many other issues. Thus, the regulatory framework should promote the artistic development, provision and regulation of entrepreneurial activity, while encouraging and preserving the cultural diversity of the whole of Europe, including Ukraine. The cultural sector is constantly changing, this revolutionary phenomenon is caused by changes in digital security. In response to these changes, the issue of regulating the concept of creative industries arises, and therefore governments are increasingly needing to assess and implement the regulatory framework. Thus, further sustainable development of the creative sector of the economy will have a positive impact on job creation, increase corporate profits, increase incomes, develop infrastructure, increase the tourist attractiveness of destinations, increase the flow of foreign tourists and more. In addition, much of the creative and intellectual resources around the world are invested in culture. Human creativity, innovations and ideas, both at the individual and social levels, are the key factors in the industry and the real wealth of the state today.

Key words: creative economy, creative industries, creative environment, culture

Література

  1. Ушкаренко Ю. В., Чмут А. В., Синякова К. М. Креативна економіка: сутність поняття та значення для України в умовах європейської інтеграції./ Ю. В. Ушкаренко., А. В. Чмут, К. М. Синякова // Економіка і суспільство. – 2018. – № 18. – С. 67–72.
  2. Ястремська О.М. Мотивація креативності новаторів : монографія / О. М. Ястремська, О. І. Бардадим. – Х. : Вид. ХНЕУ, 2013. – 212 с.
  3. Самійленко Г. Креативна економіка: теоретичні засади та особливості її функціонування в умовах становлення нової економіки. / Г. Самійленко //Проблеми і перспективи економіки та управління. – 2020. – Т. 2, № 2 – С. 31-42.
  4. Кукса І. М., Пєтухова Т. О. Креативна економіка як елемент інноваційної та стійкої стратегії розвитку України [Електронний ресурс] / І. М. Кукса, Т. О. Пєтухова // Ефективна економіка – 2017. – вип.12. –. Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6555 (дата звернення: 04.05.2022)
  5. Карасьова Н. А. Креативні індустрії як джерело зростання експорту. [Електронний ресурс] / Н. А. Карасьова // Економіка та держава. – 2019. – № 12. – С. 19-23. – Режим доступу: DOI: 10.32702/2306-6806.2019.12.19 (дата звернення: 02.05.2022).
  6. Давимука С. А., Федулова Л. І. Креативний сектор економіки: досвід та напрями розбудови : монографія / С. А. Давимука, Л. І. Федулова. – Львів: ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України”, 2017. – 528 с.
  7. Культура і креативність. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://www.culturepartnership.eu (дата звернення: 10.05.2022) – Назва з екрана.
  8. Національного бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні. [Електронний ресурс]. – Режим доступу URL: https://creativeeurope.in.ua (дата звернення: 02.05.2022) – Назва з екрана.

References

  1. Ushkarenko Yu. V., Chmut A. V., Syniakova K. M. Kreatyvna ekonomika: sutnist poniattia ta znachennia dlia Ukrainy v umovakh yevropeiskoi intehratsii./ Yu. V. Ushkarenko., A. V. Chmut, K. M. Syniakova // Ekonomika i suspilstvo. – 2018. – № 18. – S. 67–72.
  2. Yastremska O.M. Motyvatsiia kreatyvnosti novatoriv : monohrafiia / O. M. Yastremska, O. I. Bardadym. – Kh. : Vyd. KhNEU, 2013. – 212 s.
  3. Samiilenko H. Kreatyvna ekonomika: teoretychni zasady ta osoblyvosti yii funktsionuvannia v umovakh stanovlennia novoi ekonomiky. / H. Samiilenko //Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia. – 2020. – T. 2, № 2 – S. 31-42.
  4. Kuksa I. M., Pietukhova T. O. Kreatyvna ekonomika yak element innovatsiinoi ta stiikoi stratehii rozvytku Ukrainy [Elektronnyi resurs] / I. M. Kuksa, T. O. Pietukhova // Efektyvna ekonomika – 2017. – vyp.12. –. Rezhym dostupu: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6555 (data zvernennia: 04.05.2022)
  5. Karasova N. A. Kreatyvni industrii yak dzherelo zrostannia eksportu. [Elektronnyi resurs] / N. A. Karasova // Ekonomika ta derzhava. – 2019. – № 12. – S. 19-23. – Rezhym dostupu: DOI: 10.32702/2306-6806.2019.12.19 (data zvernennia: 02.05.2022).
  6. Davymuka S. A., Fedulova L. I. Kreatyvnyi sektor ekonomiky: dosvid ta napriamy rozbudovy : monohrafiia / S. A. Davymuka, L. I. Fedulova. – Lviv: DU “Instytut rehionalnykh doslidzhen imeni M. I. Dolishnoho NAN Ukrainy”, 2017. – 528 s.
  7. Kultura i kreatyvnist. [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: URL: https://www.culturepartnership.eu (data zvernennia: 10.05.2022) – Nazva z ekrana.
  8. Natsionalnoho biuro prohramy YeS «Kreatyvna Yevropa» v Ukraini. [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu URL: https://creativeeurope.in.ua (data zvernennia: 02.05.2022) – Nazva z ekrana.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate