Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

РЕГІОНАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ

REGIONAL APPROACH TO THE DEVELOPMENT OF A TOURIST PRODUCT

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-7

Ірина КОШКАЛДА
Державний біотехнологічний університет
https://orcid.org/0000-0003-4855-8890
Сергій КАЛІНІЧЕНКО
Державний біотехнологічний університет
https://orcid.org/0000-0003-3958-4763
Вадим ГРОХОЛЬСЬКИЙ
Державний біотехнологічний університет
https://orcid.org/0000-0002-4731-6489
Андрій ГРІБІНИК
Державний біотехнологічний університет

https://orcid.org/0000-0002-0266-3006
Sergiy KALINICHENKO, Andrey GRIBINYK, Iryna KOSHKALDA, Vadim GROKHOLSKYI

State Biotechnological University

Анотація мовою оригіналу

Туризм через формування дестинацій відкриває великі можливості для соціально-економічного розвитку територій (країни, регіону, міста і т. п.), що володіють різною кількістю туристських ресурсів. В’їзний туризм сприяє підвищенню платіжного балансу країни, внутрішній – його збереження. Туризм дозволяє отримувати прибуток у багатьох галузях, індустрії та сфери діяльності, які беруть участь у формуванні туристичних або супутніх туризму товарів. Туризм потрібно розвивати в будь-якій країні, регіоні, головне — мати правильне уявлення про його специфіку та інформаційне забезпечення при плануванні відповідної діяльності, що має відношення до нього. Регіони України мають значний та різноманітний туристично-рекреаційний потенціал, зумовлений вигідним геополітичним положенням та природно-кліматичними умовами, який може бути затребуваний як на внутрішньому, так і на міжнародних туристичних ринках. Втім, кризові явища останнього часу, пов’язані з карантинною кризою, що спричинила негативні соціально-економічні процеси у всьому світі, становлять суттєві виклики розвитку й реалізації регіонального потенціалу туристичного бізнесу в Україні, необхідне формування дієвих регіональних механізмів стимулювання розвитку всіх складових туристичної сфери, що має стати передумовою реалізації потенціалу туристичної індустрії регіону. Саме регіональний підхід до дослідження й розвитку туризму дозволяє детально аналізувати соціокультурні й соціально-економічні аспекти розвитку туристичного бізнесу, сприяти ефективному використанню туристично-рекреаційного потенціалу регіонів, формуванню постіндустріального етапу розвитку економічної системи країни та регіонів.

Ключові слова: туристична сфера, туристичний продукт, туристична індустрія, регіон, туристично-рекреаційні ресурси.

Розширена анотація англійською мовою

Tourism through the formation of destinations opens up great opportunities for socio-economic development of territories (countries, regions, cities, etc.) with different amounts of tourist resources. Inbound tourism helps to increase the country’s balance of payments, domestic – its preservation. Tourism allows you to make a profit in many industries, industries and fields of activity that are involved in the formation of tourism or tourism-related products. Tourism should be developed in any country, region, the main thing – to have a correct idea of its specifics and information support when planning relevant activities related to it. The regions of Ukraine have a significant and diverse tourist and recreational potential, due to the favorable geopolitical position and natural and climatic conditions, which may be in demand in both domestic and international tourism markets. However, recent crises related to the quarantine crisis, which has caused negative socio-economic processes around the world, are significant challenges to the development and realization of regional potential of tourism business in Ukraine – the need for effective regional mechanisms to stimulate development of all components of tourism which should be a prerequisite for realizing the potential of the region’s tourism industry. The regional approach to research and development of tourism allows analyze in detail sociocultural and socio-economic aspects of tourism business development, to promote effective use of tourist and recreational potential of regions, formation of post-industrial stage of economic system and regions.

Keywords: tourist sphere tourist product, tourist industry, region, tourist and recreational resources.

Література

  1. Кальченко О. Теоретичні аспекти інноваційної діяльності підприємств туристичної галузі. Вісник Чернігівського державного технологічного університету : зб. наук. праць. Чернігів : ЧДТУ, 2011. № 4 (54). С. 147–155.
  2. Садков В.Г. Оценка уровня инновационности экономики и ключевые направления формирования целостной многоуровневой национальной инновационной системы. Инновационная экономика. 2006. № 1. С. 49–53.
  3. Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг мест. Привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы. СПб : Стокгольмская школа экономики в СанктПетербурге, 2005. 390 с.
  4. Биржаков М. Б. Введение в туризм. СПб : «Издательский дом Герда», 2007. 320 с.
  5. Закон України «Про туризм». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-вр#Text
  6. Кабушкин Н. И. Менеджмент туризма. Минск : БГЭУ, 1999. 644 с.
  7. Зорин И. В., Квартальнов В. А. Энциклопедия туризма. М. : «Финансы и статистика», 2004. 368 с.
  8. Харрис Годфри, Кац Кеннет М. Стимулирование международного туризма в XXI веке. М. : Финансы и статистика, 2000.
  9. Скляр Г. П. та ін. Статистичні показники розвитку сфери туризму в Україні: напрями удосконалення та гармонізація з міжнародними стандартами. Економічний вісник Донбасу. 2017. № 2(48). С. 157–162.

References

  1. Kalchenko O. Teoretychni aspekty innovatsiinoi diialnosti pidpryiemstv turystychnoi haluzi. [Theoretical aspects of innovation activity of tourism enterprises.] Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu : zb. nauk. prats. Chernihiv : ChDTU, 2011. № 4 (54). S. 147–155.
  2. Sadkov V.H. Otsenka urovnia ynnovatsyonnosty ekonomyky y kliuchevye napravlenyia formyrovanyia tselostnoi mnohourovnevoi natsyonalnoi ynnovatsyonnoi systemу [Assessment of the level of innovativeness of the economy and key directions for the formation of an integral multi-level national innovation system]. Ynnovatsyonnaia ekonomyka. 2006. №1. S. 49-53.
  3. Kotler, F., Asplund, K., Rein, Y., Khaider, D. Marketynh mest. Pryvlechenye ynvestytsyi, predpryiatyi, zhytelei y turystov v horoda, kommuny, rehyony y strany Evropy. SPb.: Stokholmskaia shkola ekonomyky v SanktPeterburhe, 2005. 390 s.
  4. Byrzhakov M. B. Vvedenye v turyzm. SPb: «Yzdatelskyi dom Herda», 2007. 320 s.
  5. Zakon Ukrainy «Pro turyzm». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-vr#Text
  6. Kabushkyn N. Y. Menedzhment turyzma. Mn.: BHЕU, 1999. 644 s.
  7. Zoryn Y. V., Kvartalnov V. A. Entsyklopedyia turyzma. M.: «Fynansy i statystyka», 2004. 368 s.
  8. Kharrys Hodfry, Kats Kennet M. Stymulyrovanye mezhdunarodnoho turyzma v XXI veke. M.: Fynansy y statystyka, 2000.
  9. Skliar H. P. ta in. Statystychni pokaznyky rozvytku sfery turyzmu v Ukraini: napriamy udoskonalennia ta harmonizatsiia z mizhnarodnymy standartamy. Ekonomichnyi visnyk Donbasu. 2017. № 2(48). S. 157-162.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate