МЕТОДИ ЮЗАБІЛІТІ-ТЕСТУВАННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ МОБІЛЬНОГО ДОДАТКУ
USABILITY TESTING METHODS FOR ASSESSING A MOBILE APPLICATION
Сторінки: 111-118. Номер: №1, 2023 (317)
Автори:
КРАВЧЕНКО Світлана
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-5895-9615
e-mail: sveta@ztu.edu.ua
МАРЧУК Галина
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0003-2954-1057
e-mail: mgv.555.mgv@gmail.com
ЛОКТІКОВА Тамара
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-3525-0179
e-mail: tamlokt@ukr.net
ГРИШКУН Євгеній
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-9996-2167
e-mail: evgenii2081991@gmail.com
KRAVCHENKO Svitlana, MARCHUK Galina, LOKTIKOVA Tamara, GRISHKUN Yevgenii
State University «Zhytomyr polytechnic»
DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5732-2023-317-1-111-117
Анотація мовою оригіналу
Проводячи дослідження з метою вивчення зручності веб-сторінки, користувацького інтерфейсу чи пристрою для його подальшого масового використання, використовується тестування на зручність (юзабіліті-тестування). Юзабіліті-тест допомагає знайти найкраще рішення інтерфейсу зі всіх напрацювань, а також перевірити придатність ресурсу для користувачів з різних країн, коли, наприклад, передбачено перемикання мов.
В роботі проаналізовано різні методи юзабіліті-тестування, на зручність використання веб-сайтів, додатків та інших інтерфейсів. Визначені основні етапи UX тестування та сценарій для опитування респондентів.
В даній статті представлено методи і оцінки тестування показників якості програмного продукту. Об’єктом дослідження є usability тестування, як взаємодія з програмним продуктом, його сприйняття цільовою аудиторією і оцінювання якості і визначення критеріїв оцінки юзабіліті мобільного додатку для iOS купівлі електронного квитка для туристичних подорожей.
В результаті UX-тестування виявляються слабкі місця інтерфейсу, що викликають утруднення у користувачів і невідповідність інтерфейсу їх очікуванням. За результатами тестування розробники допрацьовують продукт і доводять його до оптимальних вимог користувача.
Було проведено тестування зручності користування за допомогою опитування респондентів без участі модератора. Розроблено схему для покрокової реалізації тестування. Використовуючи шкалу Лейкерта, здійснено оцінювання додатку за допомогою опитувальника, який включає п’ять факторів: здатність до навчання, ефективність, запам’ятовування, помилки та задоволення. Був представлений результат за кожним критерієм і загальний показник зручності використання мобільного додатку.
Ключові слова: Usability-тестування, User Experience, UI, додаток, методи, сценарій, завдання, критерії.
Розширена анотація англійською мовою
When conducting research to study the usability of a web page, user interface or device for its further mass use, usability testing is used. The usability test helps to find the best solution of the interface from all efforts, as well as to check the suitability of the resource for users from different countries, when, for example, language switching is provided. The work analyzes various methods of usability testing for the ease of use of websites, applications and other interfaces. The main stages of UX testing and the scenario for interviewing respondents are defined.
This article presents methods and evaluations of software product quality indicators testing. The object of the study is usability testing, as interaction with the software product, its perception by the target audience and quality assessment and determination of criteria for evaluating the usability of the mobile application for iOS for purchasing an electronic ticket for tourist trips. As a result of UX-testing, the weak points of the interface are revealed, which cause difficulties for users and the inconsistency of the interface with their expectations. Based on the results of testing, the developers refine the product and bring it to the optimal user requirements.
Usability testing was conducted using a survey of respondents without the participation of a moderator. A scheme for step-by-step implementation of testing has been developed. Using a Likert scale, the application was evaluated using a questionnaire that includes five factors: learnability, efficiency, recall, errors, and satisfaction. The result for each criterion and the overall usability indicator of the model application were presented.
Keywords: Usability testing, User Experience, UI, application, methods, scenario, tasks, criteria.