Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОЇ СФЕРИ В КОНТЕКСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ

ECOLOGIZATION OF THE HOTEL AND RESTAURANT SECTOR, IN THE CONTEXT OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF TOURISM IN UKRAINE

Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2023. №2 (316). C. 146-156
Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2023. Volume 316, №2. pp. 146-156

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-316-2-23

Наталія ПАНЬКІВ
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-9057-9612
pаnkiv.natalia@gmail.com
Вікторія БИК
Національний університет «Львівська політехніка»

Natalia PANKIV, Viktoriya BYK
Lviv Polytechnic National University

Анотація мовою оригіналу

В роботі досліджено проблеми та перспектив екологізації як інноваційної концепції розвитку готельно-ресторанної сфери. Проаналізовано сучасний стан та тенденції розвитку екологізації закладів туристичної інфраструктури в Україні та світі. Вивчено критерії та нормативно-правові засади діяльності еко-готелів. Встановлено основні причини та наслідки негативного впливу готельно-ресторанної сфери на навколишнє середовище. Охарактеризовано український та світовий досвід діяльності існуючих еко-готелів, проаналізовано їх проблеми та надано рекомендації щодо їх вирішення та успішного розвитку еко-готелів в Україні.

Сформульовано основні завдання, що визначають ефективну діяльність в еко-готельному бізнесі, зокрема: вибір найбільш перспективних цільових сегментів ринку еко-готелю та розробка орієнтованої на них стратегії; розробка та формування екологічного стилю, його правильне використання у внутрішніх та зовнішніх приміщеннях готелів та ресторанів; розробка чіткої та, відповідної до вимог ринку, програми позиціонування еко-готелю; інформування споживачів через рекламу та ЗМІ про показники позиціонування еко-готелю та ресторану; розробка пропозицій щодо формування та коригування позитивного іміджу еко-готелю та ресторану у свідомості споживачів. Обґрунтовано, що переорієнтація діючих готельних підприємств на “екологічні” може вирішувати кілька різнопланових та різнорівневих завдань одночасно: забезпечувати економію ресурсів на рівні підприємства; покращувати економічні показники за рахунок дотримання актуального тренду; сприяти розвитку туристичного кластера та формуванню екологічної інфраструктури в регіоні; просувати ідеї «зеленого» способу життя у суспільстві;  формувати ринок екологічної продукції та послуг; підвищувати імідж регіону та країни.

За результатами дослідження виокремлено такі переваги еко-готелів: збереження природніх ресурсів; зниження водоспоживання; економія електроенергії; зниження витрат за енергоресурси; зниження витрат на матеріали, що зазнають вторинної переробки; залучення нових клієнтів за рахунок сприятливої екологічної ситуації; позитивне позиціонування ринку послуг; додаткова можливість реклами готелю; створення репутації для бренду та готелю як соціально-відповідальної компанії. Позиціонування готелю як еко-готель дає його власнику цілу низку конкурентних переваг, серед яких насамперед слід виділити можливість використання такого статусу в рекламних цілях, формування сприятливого для персоналу та гостей мікроклімату, підвищення показників завантаження номерного фонду. Обґрунтовано, що еко-готелі – це перспективні готелі, які призначені підтримувати стан природного середовища, виховувати в суспільстві екологічну свідомість та відповідальність, а їхні постояльці можуть отримати здоровий відпочинок у гармонії з природою.

Ключові слова: готельно-ресторанний бізнес, екологізація, інновації, еко-готелі, сталий розвиток, Україна.

Розширена анотація англійською мовою

The paper examines the problems and prospects of greening as an innovative concept of hotel-restaurant development. The current state and trends in the development of greening of tourist infrastructure facilities in Ukraine and the world are analyzed. The criteria and legal principles of eco-hotels have been studied. The main causes and consequences of the negative impact of the hotel-restaurant sector on the environment have been established. The Ukrainian and world experience of existing eco-hotels are characterized, their problems are analyzed and recommendations are made for solving them and for the successful development of eco-hotels in Ukraine.

The main tasks that determine effective activity in the eco-hotel business are formulated, in particular: the selection of the most promising target segments of the eco-hotel market and the development of a strategy focused on them; development and formation of ecological style, its correct use in internal and external premises of hotels and restaurants; development of a clear and, in accordance with the requirements of the market, program for the positioning of the eco-hotel; informing consumers through advertising and mass media about the positioning indicators of the eco-hotel and restaurant; development of proposals for the formation and correction of a positive image of the eco-hotel and restaurant in the minds of consumers. It is substantiated that the reorientation of existing hotel enterprises to “environmental” ones can solve several multi-faceted and multi-level tasks at the same time: ensure resource savings at the enterprise level; improve economic indicators due to compliance with the current trend; promote the development of the tourist cluster and the formation of ecological infrastructure in the region; promote the ideas of a “green” way of life in society; to form the market of ecological products and services; improve the image of the region and the country.

Based on the results of the research, the following advantages of eco-hotels are highlighted: conservation of natural resources; reduction of water consumption; saving electricity; reduction of costs for energy resources; reduction of costs for materials undergoing secondary processing; attracting new customers due to a favorable environmental situation; positive positioning of the services market; additional opportunity to advertise the hotel; creating a reputation for the brand and the hotel as a socially responsible company. Positioning the hotel as an eco-hotel gives its owner a number of competitive advantages, among which the possibility of using this status for advertising purposes, creating a favorable microclimate for staff and guests, and increasing occupancy rates should be highlighted. It is well-founded that eco-hotels are promising hotels that are designed to maintain the state of the natural environment, raise environmental awareness and responsibility in society, and their guests can enjoy a healthy vacation in harmony with nature.

Keywords: hotel and restaurant business, environmentalization, innovations, eco-hotels, sustainable development, Ukraine.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate