Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

MANAGEMENT OF SALES ACTIVITIES OF THE ENTERPRISE AS AN EFFECTIVE TECHNOLOGY OF ENTERING INTERNATIONAL MARKETS

УПРАВЛІННЯ ЗБУТОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ЕФЕКТИВНА ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОДУ НА МІЖНАРОДНІ РИНКИ

Сторінки: 12-17. Номер: №4, Том 1, 2020 (284)

Автори:
SAKUN L., VIEDIENINA Yu., RIZNICHENKO L., VIELKIN B., ALIEKSIEIENKO A.
Kremenchuk National University named after Mikhail Ostrohradsky

САКУН Л. М., ВЄДЄНІНА Ю. Ю., РІЗНІЧЕНКО Л. В., ВЄЛЬКІН Б. О., АЛЄКСЄЄНКО А. С.
Кременчуцький національний університет ім. М. Остроградського

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-284-4-2
Paper received : 12.08.2020
Paper Printed : 28.09.2020

Анотація мовою оригіналу

The means to expand the volume of production and sales of high-quality confectionery products in the conditions of entering international markets are reviewed. Theoretical aspects of sales management and ensuring an effective system of production and sale of products at the enterprise operating in conditions of entering international markets are investigated; the main areas of the enterprise’s activity in the circumstances of entering international markets. A comprehensive analysis of the main equipment and economic indicators of JSC “Kremenchuk Factory “Roshen” was carried out. The schedule of dynamics of volumes of selling with the forecast for 2020-2021, based on the mathematical model is formed. Strategic program of development of JSC “Kremenchuk Factory “Roshen” on effective implementation of sales technologies for entering international markets was developed
Keywords: sales activities, technology, management, international markets, exports, strategy, efficiency.

Розширена анотація українською мовою

У статті розглянуті шляхи розширення обсягів збуту високоякісної кондитерської продукції в умовах виходу на міжнародні ринки. Досліджені теоретичні аспекти управління збутом та забезпечення ефективної системи виробництва й реалізації продукції на підприємстві, що працює в умовах виходу на міжнародні ринки; визначено основні напрямки діяльності підприємства в умовах виходу на міжнародні ринки. Проведено комплексний аналіз основних техніко-економічних показників діяльності АТ «Кременчуцька фабрика «Рошен». Побудовано графік динаміки обсягів реалізації з прогнозом на 2020–2021 рр. на основі математичної моделі. Розроблено стратегічну програму розвитку підприємства АТ «Кременчуцька фабрика «Рошен» щодо ефективного впровадження технологій збуту для виходу на міжнародні ринки.
Ключові слова: збутова діяльність, технологія, управління, міжнародні ринки, експорт, стратегія, ефективність.

References

  1. Balabanova L.V. (2004) Marketynh [Marketing]: textbook. Kyiv: Znannia-Press, 2004. 645 p.
  2. Balabanova L.V., Balabanitz A.B. (2003) Marketingovyy audit sistemy sbyta [Marketing audit of the sales system]: monograph. Donetsk: DonGUET them.  M. Tugan-Baranovsky, 2003. 189 p.
  3. Gamaliy V.F., Factory I.V. (2012) Suchasni problemy zbutovoyi polityky ukrayinskykh pidpryyemstv [Modern problems of sales policy of Ukrainian enterprises] Available at: http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_22(2)_ekon/stat_20_1/02.pdf / (Accesses: 06.08.2020).
  4. Klyuchnik A.V., Belozertseva I.O. (2015) Teoretychnyy analiz ponyattya «zbut» ta yoho funktsiyi [Theoretical analysis of the concept of “sales” and its functions] Naukovyy visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. 2015. № 6. Ch. 2. S. 188–191. Available at: http://global-national.in.ua/archive/4-2015/87.pdf / (Accesses: 06.08.2020).
  5. Lyapunov A.D. (2015) Formyrovanye y optymyzatsyya systemy sbyta na osnove systemnoho analyza [Formation and optimization of the sales system based on system analysis] Available at: http://economics.open-mechanics.com/articles/195.pdf. (Accesses: 06.08.2020).
  6. Naumov V.N. (2005) Marketynh sbyta [Sales marketing]: textbook. Available at: http://marketing-digital.ru/library/7.pdf. (Accesses: 06.08.2020)
  7. Kozub V.O., Uvarova A.E. (2018) Upravlinnya zbutovoyu diyalnistyu pidpryyemstva na zovnishnomu rynku [Management of enterprise sales activity on the international market]. International Humanitarian University Herald. Economics and Management. 2018. № 34. Available at: http://www. http://vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2018/34-2018/5.pdf / (Accesses: 07.08.2020).
  8. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [State Statistics Service of Ukraine]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ (Accesses: 06.08.2020).
  9. Ofitsiynyy sayt AT «Kremenchutska kondyterska fabryka «Roshen» [Official site of JSC Kremenchug confectionery factory “Roshen”]. Available at: http://www.http://krcf.roshen.com (Accesses: 02.08.2020).

Post Author: npetliaks

Translate