Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

СТРАТЕГІЯ МАРКЕТИНГУ ОБЛІКОВИХ КОНСАЛТИНГОВИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ

MARKETING STRATEGY OF ACCOUNTING CONSULTING SERVICES IN UKRAINE

Сторінки: 178-182. Номер: №4, Том 2, 2020 (284)

Автори:
КОЛІСНИК Г. М., ЛЕВКУЛИЧ В. В.
ДВНЗ «Ужгородський  національний університет»

KOLISNYK H., LEVKULYCH V.
Uzhgorod National University

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-284-4(2)-25
Надійшла / Paper received : 02.08.2020
Надрукована / Paper Printed : 28.09.2020

Анотація мовою оригіналу

Ринкове середовище формує попит на консультаційні послуги, тому і є рушієм для створення і функціонування консалтингового підприємства. Успішність продажу консультаційних консалтингових послуг значною мірою залежить від рівня кваліфікації консультанта. В консалтингових компаніях провідних країн світу значного поширення набуває практика облікових консалтингових послуг у різних своїх проявах: по організації і веденню бухгалтерського обліку та складанню фінансової звітності аутсорсінговими чи консалтинговими компаніями.
Саме тому, поширення практики використання послуг з облікового консалтингу підприємств та організацій з питань організації облікової роботи серед вітчизняних підприємств в умовах соціально-економічних трансформацій, а також доцільності надання таких послуг з питань ведення бізнесу та складанням звітності за міжнародними стандартами набуває особливої актуальності та важливості.
Метою статті є обґрунтування необхідності та ефективності використання послуг з облікового консалтингу та їх реалізації задля підвищення якості та ефективності організації облікового процесу підприємств та організацій.
Досліджено стратегічні напрями реалізації облікових консалтингових послуг включають в себе систему певних підходів. Розглянуто напрями реалізації облікових консалтингових послуг які включають в себе: особливості ціноутворення в організації; особливості послуг, що надаються; орієнтир на залучення додаткових клієнтів та їх обслуговування; базуються на принципах фінансового та якісного контролю діяльності організації та орієнтовані на розвиток персоналу підприємства.
З’ясовано, що організація продажу консалтингових послуг включає в себе: рекомендації та обмін інформацією серед клієнтів стосовно консалтингових фірм; реклама консалтингової компанії; якісні консалтингові послуги та продукти; професійні публікації (монографії, довідкові на навчальні посібники, методичні рекомендації, статті, інформаційні бюлетені); проведення та участь у семінарах, тренінгах, конференціях, круглих столах, засобах масової інформації; участь консультантів у роботі асоціацій та інших об’єднань; надання добровільної допомоги підприємствам.
Визначено, що стратегія консалтингової компанії, розрахована на довгостроковий період, стосується найважливіших аспектів функціонування фірми; визначення діапазону послуг; визначення базових клієнтів; визначення технологічної стратегії; визначення розміру та темпів зростання компанії; взаємодія з конкурентним середовищем.
Стратегічні напрями реалізації облікових консалтингових послуг та визначення ефективної цінової політики є запорукою успіху реалізації маркетингу облікових консалтингових послуг. Користуючись послугами облікового консалтингу, клієнт має розуміти про додатковий спектр послуг, які включає в себе консалтингове підприємство. Організація та ведення бухгалтерського обліку в умовах консалтингових підприємств зумовлює виникнення особливостей в частині документального і кадрового забезпечення виконання обов’язків замовником та виконавцем.
Ключові слова: маркетинг консалтингових послуг; облікові консалтингові послуги; напрями реалізації облікових консалтингових послуг, стратегія консалтингової компанії

 Розширена анотація англійською мовою

The market environment forms the demand for consulting services, and therefore is the driving force for the establishment and operation of a consulting company. The success of the sale of consulting consulting services largely depends on the level of qualification of the consultant. In consulting companies of the world’s leading countries, the practice of accounting consulting services is becoming more widespread in its various manifestations: the organization and maintenance of accounting and financial reporting by outsourcing or consulting companies.
That is why the spread of the practice of using accounting consulting services for enterprises and organizations on the organization of accounting work among domestic enterprises in the context of socio-economic transformations, as well as the feasibility of providing such services for doing business and reporting according to international standards becomes especially relevant and important.
The purpose of the article is to substantiate the need and effectiveness of the use of accounting consulting services and their implementation to improve the quality and efficiency of the accounting process of enterprises and organizations.
The strategic directions of realization of accounting consulting services include a system of certain approaches are investigated. The directions of realization of accounting consulting services which include: features of pricing in the organization are considered; features of provided services; benchmark for attracting additional customers and their service; based on the principles of financial and quality control of the organization and focused on the development of enterprise personnel.
It was found that the organization of the sale of consulting services includes: recommendations and exchange of information among clients regarding consulting firms; advertising of a consulting company; quality consulting services and products; professional publications (monographs, reference books, guidelines, articles, newsletters); conducting and participating in seminars, trainings, conferences, round tables, mass media; participation of consultants in the work of associations and other associations; providing voluntary assistance to enterprises.
It is determined that the strategy of the consulting company, designed for the long term, concerns the most important aspects of the firm’s operation; determining the range of services; definition of basic clients; definition of technological strategy; determining the size and growth rate of the company; interaction with the competitive environment.
Strategic directions of realization of accounting consulting services and definition of effective pricing policy are a guarantee of success of realization of marketing of accounting consulting services. When using accounting consulting services, the client must understand the additional range of services that include a consulting company. The organization and maintenance of accounting in the conditions of consulting enterprises causes peculiarities in the part of documentary and personnel support of performance of duties by the customer and the executor.
Keywords: marketing of consulting services; accounting consulting services; directions of realization of accounting consulting services, strategy of the consulting company

References

  1. Organіzatsіya konsaltingovoї dіyal’nostі: navchal’niy posіbnik /V. A. Verba, T. І. Reshetnyak. Kiїv: Natsіonal’niy ekonomіchniy unіversitet. 2000. 242 s.
  2. Dolbnєva D. V. Doslіdzhennya mіstsya ta rolі konsaltingovikh kompanіy v organіzatsії oblіku suchasnogo pіdpriєmstva. ScienceRise. 2016. № 10(1). S. 6-11. URL: http://nbuv.gov.ua/pdf (data zvernennya: 02.03.2021).
  3. Kolіsnik G.M., Kolіsnik B. A. Kharakteristika stanu formuvannya ta rozvitku konsaltingovikh poslug v Ukraїnі ta svіtі. Suchasnі krizovі yavishcha v ekonomіtsі ta problemi oblіkovogo, kontrol’nogo ta analіtichnogo zabezpechennya upravlіnnya pіdpriєmstvom : pratsі KhІ mіzhnar. nauk.-prakt. konf., m. Luts’k, 21-22 chervnya 2019 r. L’vіv, 2019. S. 52-56.
  4. Kolіsnik G.M., Kolіsnik B. A. Osnovnі kriterії viboru konsaltingovikh pіdpriєmstv pri nadannі oblіkovikh poslug. Sotsіal’no-ekonomіchnі problemi suchasnogo perіodu Ukraїni. 2019. Vip. 3(137). S. 68-74.
  5. Kolіsnik G. M. Kharakteristika metodіv upravlіns’kogo konsul’tuvannya. Suchasniy stan ta perspektivi rozvitku oblіku, analіzu, auditu, zvіtnostі і opodatkuvannya v umovakh єvroіntegratsії : pratsі ІІ Mіzhnarodnoї naukovo-praktichnoї іnternet-konferentsії m. Uzhgorod, 16 kvіtnya 2020 r. Uzhgorod: Vidavnitstvo UzhNU «Goverla», 2020. S154-158.
  6. Spіl’nik І. V. Analіz kon’yunkturi rinku konsaltingovikh poslug. Marketingovі tekhnologії pіdpriєmstv v suchasnomu naukovo-tekhnіchnomu seredovishchі : pratsі VІ Regіonal’noї naukovo-praktichnoї konferentsії molodikh vchenikh ta studentіv. m. Ternopіl’, 25 kvіtnya. Ternopіl’. 2016. S. 176-177.
  7. Rinok konsaltingovikh poslug v Ukraїnі, doslіdzhennya konsaltingovoї grupi «Astarta-Tanіt» na zamovlennya ЄBRR. URL: www.astarta.com.ua

Post Author: Кравчик Юрій

Translate