Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ВИВЧЕННЯ КУПІВЕЛЬНИХ ПЕРЕВАГ НА РИНКУ ОБІГРІВАЛЬНИХ ПРИЛАДІВ

MARKETING SUPPORT FOR THE PROCESS OF STUDYING CONSUMER PREFERENCES ON THE HEATING APPLIANCES MARKET

Сторінки: 58-64. Номер: №6, Том 1, 2021 (300)

Автори:

ТАНАСІЙЧУК А. М.
ORCID ID: 0000-0002-7967-0239
e-mail: tanass2005@ukr.net, a.tanasiichuk@vtei.edu.ua
СЕРЕДНИЦЬКА Л. П.
ORCID ID: 0000-0002-7730-0963
e-mail: l.serednytska@vtei.edu.ua
ДОБРОВОЛЬСЬКА Н. В.
ORCID ID: 0000-0002-7041-7878
e-mail: n.dobrovolska@vtei.edu.ua
Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ

ALONA TANASIICHUK,
LIUDMILA SEREDNYTSKA, NATALIIA DOBROVOLSKA
Vinnytsa Institute of Trade and Economics of KNUTE

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6-10
Надійшла / Paper received : 14.11.2021
Надрукована / Paper Printed : 07.12.2021

Анотація мовою оригіналу

     Стаття присвячена проблемам маркетингового забезпечення процесу вивчення купівельних переваг на ринку. Обґрунтовано, що вивчення купівельних переваг передбачає розробку системи маркетингових досліджень товарних ринків та визначення, яким товарам віддає перевагу споживач, який рівень задоволеності асортиментом товарів на ринку, як обирає місце купівлі товару, коли приймає рішення про купівлю товару, як приймається рішення про повторну покупку, за якими характеристиками вибирає місце і час купівлі товару тощо.
Доведено, що питання забезпечення стабільності відносин зі споживачами (частота споживання, обсяг, способи, ким споживається), розуміння чутливості споживачів на торгових марок конкурентів вимагають більш детального вивчення. Метою дослідження визначено розробку послідовності вивчення купівельних переваг на ринку обігрівальних приладів на основі визначення частоти споживання, способів споживання, розуміння чутливості споживачів на торгових марок конкурентів.
Дослідження виявило, що при виборі електрообігрівача покупці найбільше звертають увагу на його технічні характеристики та надають перевагу консультаціям на місці покупки. Проте значна кількість користувачів все ж обирають онлайн-покупки, а це означає, що підприємствам варто обирати таких посередників, котрі можуть здійснювати продаж як у фізичних магазинах, так і через Інтернет (онлайн-покупки особливо затребувані в період пандемії).
Одним із критеріїв відбору користувачами електрообігріваючих приладів стала наявність у них додаткових допоміжних функції таких, як захист від ураження струмом, захист від замерзання, захист від опіків, замок від дітей, терморегулятор, дистанційне управління, таймер та гарантійне обслуговування. Підприємствам необхідно удосконалювати свою продукцію, оскільки даний вид товару купується для довготривалого використання, а отже, повинен відповідати усім стандартам безпеки та бути зручним у користуванні.
Ринок електрообігрівачів в Україні досить насичений різними торговими марками, проте недостатньо розвинений в плані рекламної діяльності. Для того, щоб покращити свої позиції на ринку, виробникам електрообігріваючих приладів необхідно підвищувати рекламну активність різними каналами та носіями комунікацій.
     Ключові слова: маркетинг, маркетингові дослідження, купівельні переваги, інформаційне забезпечення маркетингового дослідження, опитування.

Розширена анотація англійською мовою

     The article is devoted to the problems of marketing support for the process of studying consumer preferences on the market.
It is proved that the study of consumer preferences involves the development of a system of marketing research of commodity markets and the determination which products the consumer prefers, the level of satisfaction with the product assortment on the market, how he chooses the place of purchase of the product, when he decides to buy the product, how the decision to re-purchase is made, on which characteristics he chooses the place and time of purchase of the product and so forth. It has been proven that the issue of ensuring the stability of relations with consumers (frequency of consumption, volume, ways, who is consumed), understanding the sensitivity of consumers to competitors’ brands require more detailed study. The purpose of the study is to develop a sequence of research of consumer preferences on the market of heating appliances on the basis of determining the frequency of consumption, modes of consumption, understanding the sensitivity of consumers to competitors’ brands. The study has demonstrated that in choosing an electric heater, buyers pay more attention to its technical characteristics and prefer to consult at the place of purchase. However, a significant number of users still choose online shopping, which means that enterprises should choose intermediaries which can sell in physical stores as well as online (online shopping is especially in demand in the period of the pandemic). One of the selection criteria for users of electric heaters has become the presence of additional auxiliary functions, such as shock protection, frost protection, protection against burns, child lock, thermostat, remote control, timer and warranty service. Enterprises need to improve their production, because this type of product is bought for long-term use, and therefore must meet all safety standards and be easy to use. The market of electric heaters in Ukraine is quite saturated with various brands, but not sufficiently developed in terms of advertising activities. In order to improve their market position, producers of electric heating appliances need to increase their advertising activity through various communication channels and media.
     Keywords: marketing, marketing research, consumer preferences, information support for marketing research, surveys.

References

  1. Marketynh : pidruchnyk / [Pavlenko A.F., Reshetnikova I.L., Voichak A.V. ta in.] ; za nauk. red. A.F. Pavlenka ; ker. avt. kol. I.L. Reshetnikova. – K. : KNEU. 2008. – 600 s.
  2. Karpova S.V. Mezhdunarodnыi marketynh / Karpova S.V. – M. : Fenyks, 2010. – 192 s.
  3. Kovinko O. M. Rol tsyfrovoho marketynhu v aktyvizatsii mizhnarodnoi biznes-diialnosti pidpryiemstv / O. M. Kovinko, S. V. Kovalchuk, I. V. Lisovskyi // Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. – 2018. – № 1. – S. 55–74.
  4. Kudyrko O. Faktory konkurentnoho seredovyshcha rynku marketynhovykh doslidzhen / O. Kudyrko // Marketynh v Ukraini. – 2014. – № 5. – S. 58–65.
  5. Tanasiichuk A.M. Formuvannia konkurentnykh perevah na mizhnarodnomu rynku / A.M. Tanasiichuk, O.I. Simiachko, A.M. Savchuk // Herald of Khmelnytskyi National University. – 2020. – № 5. T.1. – S. 208–213.
  6. Tanasiichuk A.M. Mizhnarodne marketynhove doslidzhennia rynku efirnykh olii / A.M. Tanasiichuk, L.B. Martynova, S.O. Sirenko // Modern Economics. – 2021. – № 27. – S. 56–63. – DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V27(2021)-26 .
  7. Fedorchenko A.V. Marketynhovi doslidzhennia: systematychnyi pidkhid : dys. … d-ra ekon. nauk : 08.00.04. / Fedorchenko A.V. – K. : Kyivskyi natsionalnyi ekonomichnyi un-t, 2009. – 458 s.
  8. Tsyhankova T.M. Mizhnarodna torhivlia / Tsyhankova T.M., Petrashko L.P., Kalchenko T.V. – K. : KNEU, 2001. – 488 s.
  9. Tanasiichuk, A., Kovalchuk, S., Otlyvanska, G., Andrushkevych, Z., & Sokoliuk, K. (2021). Influence of Structural Processes in the Economy of Ukraine on Marketing and Logistical Processes of Domestic Enterprises. European Journal of Sustainable Development, 10(2), 187. https://doi.org/10.14207/ejsd.2021.v10n2p187

Post Author: Кравчик Юрій

Translate