Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО ЦИФРОВОГО СТРАТЕГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА ПІДПРИЄМСТВА

CONCEPTUAL APPROACH TO DIGITAL STRATEGIC ENTERPRISE PARTNERSHIPS

Сторінки: 235-240. Номер: №6, Том 1, 2021 (300)

Автори:
Голобородько А. Ю.
ORCID ID: 0000-0001-5416-0526
e-mail: alona.goloborodko.decor@gmail.com
Державний університет телекомунікацій, м. Київ, Україна

Alona Goloborodko
State University of Telecommunications

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6-37
Надійшла / Paper received : 19.10.2021
Надрукована / Paper Printed : 07.12.2021

Анотація мовою оригіналу

      У статті проаналізовано переваги і недоліки формування цифрових стратегічних партнерств підприємств. Підприємства, що швидко розвиваються і працюють у сфері інноваційних технологій, прагнуть до цифрових стратегічних партнерств для отримання конкурентних переваг на ринку. Одночасно, компанії, що функціонують на засадах традиційної організації бізнесу, прагнуть до об’єднання за для географічної експансії, диверсифікації діяльності, розширення виробництва, скорочення витрат, або інших елементів ланцюжка забезпечення господарської діяльності. Доведено, що створення партнерств мають набагато потужніший ефект, ніж діяльність кожного підприємства окремо.  Описані основні підходи до формування цифрових стратегічних партнерств підприємств – ресурсний і цільовий. Виходячи з сутності цифрового стратегічного партнерства – об’єднання  сторін взаємодії (підприємств) для досягнення певної стратегічної мети, зокрема, підвищення ефективності діяльності, що передбачає створення спільної системи цінності і процесів на основі використання ресурсів і компетентностей партнерів на засадах створення єдиної цифрової платформи організації бізнесу, автором побудована концепція цифрового стратегічного партнерства. Сформована  концепція цифрового стратегічного партнерства передбачає взаємоузгодження мети – забезпечення ефективного, збалансованого економічного та технологічного розвитку бізнес-процесів інтегрованого підприємства та отримання синергетичного ефекту, переліку завдань, принципів, функцій та методів. Об’єктом формування концептуального підходу до розвитку цифрового стратегічного партнерства виступають узагальнююча система бізнес-процесу і окремі потокові процеси діяльності підприємств, критеріями і індикаторами ефективності формування цифрових стратегічних партнерств є оптимальне співвідношення фактичного результату з нормативним (еталонним); максимізація показників якості.
      Ключові слова: партнерства,  ифрове стратегічне партнерство, концептуальний підхід до цифрового стратегічного партнерства.

Розширена анотація англійською мовою

      The article analyzes the advantages and disadvantages of forming digital strategic partnerships of enterprises. Rapidly growing companies working in the field of innovative technologies are striving for digital strategic partnerships to gain a competitive advantage in the market. At the same time, companies that operate on the basis of traditional business organization seek to unite for geographical expansion, diversification, expansion of production, reduction of costs, or other elements of the supply chain. It has been proven that the creation of partnerships has a much stronger effect than the activities of each enterprise individually. The main approaches to the formation of digital strategic partnerships of enterprises are described – resource and target. Based on the essence of digital strategic partnership – bringing together parties (enterprises) to achieve a strategic goal, in particular, increase efficiency, which involves creating a common system of values and processes based on resources and competencies of partners based on a single digital platform for business , the author built the concept of digital strategic partnership. The concept of digital strategic partnership provides for the coordination of the goal – to ensure effective, balanced economic and technological development of business processes of integrated enterprises and obtain a synergistic effect, a list of tasks, principles, functions and methods. The object of forming a conceptual approach to the development of digital strategic partnerships are the generalized system of business process and individual business processes, criteria and indicators of effectiveness of digital strategic partnerships are the optimal ratio of actual results to regulatory (reference); maximizing quality indicators.
     Keywords: partnerships, digital strategic partnership, conceptual approach to digital strategic partnership.

References

  1. Bogomolov A.I., Nevezhin V.P. Hronoekonomika – nauka, kotoruyu predstoit sozdat. Mezhdunarodnyj zhurnal eksperimentalnogo obrazovaniya. 2015. № 11. S. 85–92.
  2. Vasilenko V.A. Menedzhment ustojchivogo razvitiya predpriyatij : monografiya. K. : Centr uchebnoj literatury, 2005. 648 s.
  3. Hoshchynska D.Ia. Pryntsypy ta modeli partnerstva v umovakh rozvytku klasternoi vzaiemodii IT-pidpryiemstv. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2016/47.pdf
  4. Zavadskyi Y.S. Menedzhment: Management. K. : Vyd-vo Yevrop. un-tu. 2001. 542 s.
  5. Ivanov D.A. Logistika. Strategicheskaya kooperaciya. M. : Vershina, 2006. 176 s.
  6. Ofitsiinyi sait Prohramy rozvytku OON: Posibnyk PROON “Tool-kit for Pro-poor Municipal PPP”. URL: http://ppue.undp.org/toolkit
  7. Pashchuk O.V. Marketynh posluh: stratehichnyi pidkhid : navchalnyi posibnyk. K. : VD «Profesional», 2005. 560 s.
  8. Ponomarenko V.S., Tankov K.M., Lepeiko T.I. Lohistychnyi menedzhment : pidruchnyk ; za red. V.S. Ponomarenka. – X. : VD «INZhEK». 2010. 440 s. URL: https://pidru4niki.com/71698/logistika/kontseptsiya_strategichnogo_partnerstva#965
  9. Ruliev V.A., Hutkevych S.O. Menedzhment : navchalnyi posibnyk. K. : Tsentr uchbovoi literatury, 2011. 312 s.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate