Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

НЕЙРОМАРКЕТИНГ У СИСТЕМІ МАРКЕТИНГОВИХ ІННОВАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВА

NEUROMARKETING IN THE SYSTEM OF ENTERPRISE MARKETING INNOVATION

Сторінки: 256-260. Номер: №6, Том 2, 2021 (300)

Автори:
ШУЛЬГА О. А.
http://orcid.org/0000-0002-3230-3124
shulga_olga_a@ukr.net
Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку

Olha SHULHA
State University of Intelligent Technologies and Telecommunications

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-42
Надійшла / Paper received : 24.11.2021
Надрукована / Paper Printed : 30.12.2021

Анотація мовою оригіналу

       Розглянуто технології нейромаркетингових досліджень та результати практичного використання психології для вивчення поведінки споживачів. Визначено напрями та проблеми використання нейромаркетингу. Обґрунтовано доцільність використання результатів дослідження поведінки споживачів за допомогою інструментів нейромаркетингу.

Предметом нейромаркетингу є вивчення неусвідомлених сенсомоторних, когнітивних і емоційних реакцій людини на певні зовнішні стимули (поєднання кольорів, звуки, запахи тощо). Для їх реєстрації використовується спеціальна апаратура – електроенцефалографи, магніто-резонансні  томографи, системи спостереження за зіницями і т. п. Маркетологи при цьому зосереджують свою увагу на таких спонтанних реакціях організму як частота пульсу, дихання, рух зіниць, потовиділення.

Основними методами нейромаркетингових досліджень є інструментальні та соціально-психологічні. Інструментальні методи, такі як електроенцефалографія, магнітоенцефалографія та інші застосовують для вимірювання змін нервової та метаболічної активності мозку споживачів. Найпоширенішими соціально-психологічними методами є концепція ZMET, а також концепція кансей-інжинірингу. Правильне використання інструментів впливу на споживача через візуальні, аудіальні та аромаканали дає змогу підприємствам збільшити обсяги продажів, створити та підтримати лояльність споживачів.

       Ключові слова: маркетингові інновації, нейромаркетинг, поведінка споживача, нейромаркетингові дослідження.

Розширена анотація англійською мовою

       The technologies of neuromarketing research and the results of practical use of psychology to study consumer behavior are considered. The directions and problems of neuromarketing use are determined. The expediency of using the results of consumer behavior research with the help of neuromarketing tools is substantiated.

The subject of neuromarketing is the study of unconscious sensorimotor, cognitive and emotional reactions of a person to certain external stimuli (combinations of colors, sounds, smells, etc.). For their registration special equipment is used – electroencephalographs, magnetic resonance imaging, pupil monitoring systems, etc. Marketers focus on such spontaneous reactions of the body as heart rate, respiration, pupil movement, sweating.

The main methods of neuromarketing research are instrumental and socio-psychological. Instrumental methods such as electroencephalography, magnetoencephalography and others are used to measure changes in the nervous and metabolic activity of consumers brains. The most common socio-psychological methods are the concept of ZMET, as well as the concept of kansei-engineering. Proper use of tools to influence consumers through visual, audio and aroma channels allows companies to increase sales, create and maintain customer loyalty.

       Key words: marketing innovations, neuromarketing, consumer behavior, neuromarketing research.

References

  1. Huhul O. Ya., Zinchuk D. M. Neiromarketynh yak instrument doslidzhennia povedinky spozhyvachiv u systemi marketynhovykh innovatsii pidpryiemstva. Biznes Inform. 2014. №4. S. 437-440.
  2. Humenna O. V., Honcharova K. O. Neiromarketynh yak innovatsiinyi instrument u marketynh. Naukovi zapysky NaUKMA. Ekonomichni nauky. 2018. T. 3, vyp. 1. S. 38-44.
  3. Zhmai O. V. Stanovlennia ta rozvytok kontseptsii neiromarketynhu u suchasnykh umovakh. Rynkova ekonomika: suchasna teoriia i praktyka upravlinnia. 2018. T. 17, Vyp. 1. S. 157-170.
  4. Zadorozhniuk N. O. Udoskonalennia modeli dii neiromarketynhu. Molodyi vchenyi. 2015. №2. S. 1075-1078.
  5. Mital O. H. Povedinkova ekonomika ta neiromarketynh yak suchasni zasoby pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva. Prychornomorski ekonomichni studii. 2020. Vyp. 54. S. 126-130.
  6. Prochan A. O. Tekhnolohii neiromarketynhovykh doslidzhen. Derzhava ta rehiony. Ser.: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo. 2013. №1. S. 139-142.
  7. Skryhun N. P., Meteiko V. O. Neiromarketynh yak zasib psykholohichnoho vplyvu na spozhyvacha. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Ser.: Ekonomika i menedzhment. 2018. Vyp. 30. S. 67-70.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate