Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ У ФОРМУВАННІ НОВОЇ СТРАТЕГІЇ Й МОДЕЛІ БІЗНЕСУ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ

THE ROLE OF CORPORATE CULTURE IN THE FORMATION OF A NEW STRATEGY AND BUSINESS MODEL OF HOSPITALITY ENTERPRISES

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-42

Тетяна КАПЛІНА
Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
https://orcid.org/0000-0002-9445-5684
e-mail: tatyanavkaplina@gmail.com
Анна КАПЛІНА
Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
https://orcid.org/0000-0001-7026-574X
e-mail: anitakaplina@gmail.com
Ларіса КУЩ
Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
https://orcid.org/0000-0001-7493-5800
e-mail: lora.kushch59@gmail.com
Світлана ДУДНИК
Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
https://orcid.org/0000-0001-8228-7276
e-mail: dudnyksvetlana8@gmail.com

Tatyana KAPLINA, Anna KAPLINA, Larisa KUSHCH, Svitlana DUDNYK
Higher Educational Institution of Ukoopspilka «Poltava University of Economics and Trade»

Анотація мовою оригіналу

Мета статті полягає в узагальненні підходів до корпоративної культури та визначення її ролі як стратегічної конкурентної переваги підприємства індустрії гостинності. Вирішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: аналізу, синтезу, систематизації та узагальнення. За підсумками теоретичних досліджень визначено поняття «корпоративна культура». Досліджено питання впливу корпоративної культури на конкурентоспроможність готельного підприємства. Розглянуто на прикладі діючого готелю реалізацію напрямів корпоративної культури. Проаналізовано відгуки гостей, побудовано профілограму за основними дескрипторами. Узагальнено підходи до сутності поняття корпоративної культури та визначення її ролі як стратегічної конкурентної переваги підприємства. Визначено роль корпоративної культури сфери гостинності. Приділено увагу оптимізації елементів корпоративної культури готельного підприємства. Доведено,  що розвиток корпоративної культури сприяє успіху індустрії гостинності, допомагає підприємствам готельного і ресторанного господарства стати конкурентоспроможними та ефективними на ринку послуг.

Ключові слова: корпоративна культура, індустрія гостинності, конкурентоспроможність підприємства, персонал, керівник, цінності, роль корпоративної культури.

Розширена анотація англійською мовою

 The purpose of the article is to summarize approaches of corporate culture and define its role as a strategic competitive advantage of the hospitality industry. The solution of the tasks set in the article is carried out with the help of the following general and special research methods: analysis, synthesis, systematization and generalization. According to the results of theoretical research, the concept of «corporate culture» is defined. The question of the influence of corporate culture on the competitiveness of the hotel enterprise is investigated. The realization of directions of corporate culture is considered on the example of the operating hotel. Guest feedback was analyzed, a profile program was built according to the main descriptors. Approaches to the essence of the concept of corporate culture and definition of its role as a strategic competitive advantage of the enterprise are generalized. The role of corporate culture in the field of hospitality is determined. Attention to optimizing the elements of corporate culture of the hotel enterprise is paid. The introduction of corporate culture standards in the management of the hospitality industry is established and it can become an element in the strategic management model in a chaotic environment that will protect the company from an increasingly unpredictable environment, especially in times of crisis. It is determined that the introduction of various strategic models of corporate culture will improve the organizational culture of the enterprise, creating additional benefits of the competitiveness of the enterprise in the service sector, highlighting it in a particularly attractive brand. The development of corporate culture is proved as the contributor to the success of the hospitality industry as it helps the hotel and restaurant industry to become competitive and efficient in the services market.

Key words: corporate culture, hospitality industry, enterprise competitiveness, personnel, manager, values, role of corporate culture.

Література

  1. Корпоративна культура / [Хаєт Г. Л., Ковалевський С. В., Медведєва О. А. та ін.]; – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 403 с.
  2. Терон І. В. Корпоративна культура в механізмах регулювання соціально-трудових відносин / І. В. Терон // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2015. – № 6. – С. 639 – 643.
  3. Верезовська І. Г. Формування корпоративної культури та імідж готельного підприємства / І. Г. Верезовська // Науковий вісник ПУЕТ. – 2011. – № 6 (51), Ч.2. С. 136 –140.
  4. Полотай Б. Я. Розвиток корпоративної культури в індустрії гостинності / Б. Я. Полотай // Підприємництво і торгівля. – 2016. – № 20. – С. 32 – 35.
  5. Басюк Д. І. Особливості формування організаційної культури підприємств сфери гостинності./ Д. І. Басюк // Економічні науки. Scientific Journal «ScienceRise». – 2016. – № 3/1(20). – С. 26 – 29.
  6. Марковська О. В. Корпоративна культура в індустрії гостинності / Оксана Вячеславівна Марковська. – Парад Готелів, 2005. – 265 с.
  7. Гриценко Н. В. Особливості формування корпоративної культури організації / Н.В. Гриценко // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2017. – № 59. – С. 284 – 290.
  8. Попик М. М. Корпоративна культура підприємств сфери туризму та індустрії гостинності: сутнісно-структурний аналіз / М. М. Попик, Р. С. Шулла, У. Я. Ханас // Інфраструктура ринку. – 2020. Випуск 44. – С. 112 –119.
  9. Шаповал О. А. Корпоративна культура як складова корпоративного управління [Електронний ресурс] / О. А. Шаповал // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: URL http://global-national.in.ua/archive/14-2016/120.pdf.
  10. Ятченко А. О. Особливості формування та оцінювання організаційної культури підприємства у сфері готельних послуг [Електронний ресурс] // Ефективна економіка. – 2018. – Режим доступу до ресурсу:   http://ojs.dsau.dp.ua/index.php/efektyvna-ekonomika/article/view/1203.
  11. Готель «Алея Гранд». 2022 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.booking.com/hotel/ua/alleya-grand.uk.html#tab-reviews .

References

  1. Korporatyvna kultura / [Khaiet H. L., Kovalevskyi S. V., Medvedieva O. A. ta in.]; – K. : Tsentr navchalnoi literatury, 2003. – 403 s.
  2. Teron I. V. Korporatyvna kultura v mekhanizmakh rehuliuvannia sotsialno-trudovykh vidnosyn / I. V. Teron // Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. – 2015. – № 6. – S. 639 – 643.
  3. Verezovska I. H. Formuvannia korporatyvnoi kultury ta imidzh hotelnoho pidpryiemstva / I. H. Verezovska // Naukovyi visnyk PUET. – 2011. – № 6 (51), Ch.2. S. 136 –140.
  4. Polotai B. Ya. Rozvytok korporatyvnoi kultury v industrii hostynnosti / B. Ya. Polotai // Pidpryiemnytstvo i torhivlia. – 2016. – № 20. – S. 32 – 35.
  5. Basiuk D. I. Osoblyvosti formuvannia orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstv sfery hostynnosti./ D. I. Basiuk // Ekonomichni nauky. Scientific Journal «ScienceRise». – 2016. – № 3/1(20). – S. 26 – 29.
  6. Markovska O. V. Korporatyvna kultura v industrii hostynnosti / Oksana Viacheslavivna Markovska. – Parad Hoteliv, 2005. – 265 s.
  7. Hrytsenko N. V. Osoblyvosti formuvannia korporatyvnoi kultury orhanizatsii / N.V. Hrytsenko // Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti. – 2017. – № 59. – S. 284 – 290.
  8. Popyk M. M. Korporatyvna kultura pidpryiemstv sfery turyzmu ta industrii hostynnosti: sutnisno-strukturnyi analiz / M. M. Popyk, R. S. Shulla, U. Ya. Khanas // Infrastruktura rynku. – 2020. Vypusk 44. – S. 112 –119.
  9. Shapoval O. A. Korporatyvna kultura yak skladova korporatyvnoho upravlinnia [Elektronnyi resurs] / O. A. Shapoval // Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. – 2021. – Rezhym dostupu do resursu: URL http://global-national.in.ua/archive/14-2016/120.pdf.
  10. Yatchenko A. O. Osoblyvosti formuvannia ta otsiniuvannia orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstva u sferi hotelnykh posluh [Elektronnyi resurs] // Efektyvna ekonomika. – 2018. – Rezhym dostupu do resursu: http://ojs.dsau.dp.ua/index.php/efektyvna-ekonomika/article/view/1203.
  11. Hotel «Aleia Hrand». 2022 [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://www.booking.com/hotel/ua/alleya-grand.uk.html#tab-reviews .

 

Post Author: Кравчик Юрій

Translate