Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СФЕРИ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ

CURRENT TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF SERVICES IN UKRAINE

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-27

Ірина АНГЕЛКО
Інститут підприємництва та перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000-0003-2098-9170
e-mail: iryna.anhelko@gmail.com
Наталія САМОТІЙ
Інститут підприємництва та перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000-0003-3416-8058
e-mail: nataliia.s.samotii@lpnu.ua
Галина ЛЕХ
Національний лісотехнічний університет України
https://orcid.org/0000-0002-5462-5335
e-mail: gala1960@ukr.net

Iryna ANHELKO, Nataliia SAMOTIY
Institute of Enterprise and Advanced Technologies «Lviv Polytechnic» National University
Halyna LEKH
National Forestry University of Ukraine

Анотація мовою оригіналу

У статті висвітлено особливості та тенденції розвитку сфери послуг в Україні. Проаналізовано структуру обсягів реалізованих послуг в розрізі видів економічної діяльності та окремих груп споживачів. Визначено, що внесок сфери послуг у формування ВВП країни є досить суттєвим. Доведено, що збереження частки сфери послуг на достатньо високому  рівні у структурі ВВП упродовж останніх років є, насамперед, наслідком її «проникненняф» практично у всі види господарської діяльності. Узагальнено, що для підтримки розвитку складових сфери послуг, які сьогодні зазнають значних втрат, необхідно вирішити комплекс складних завдань, які відіграють суттєву роль та є необхідними для мінімізації економічних наслідків війни в Україні.

Ключові слова: сфера послуг, обсяг реалізованих послуг, структура сфери послуг.

Розширена анотація англійською мовою

The article highlights the features and trends in the development of services in Ukraine. The structure of volumes of sold services in the context of economic activities and individual consumer groups is analyzed. It is determined that despite the socio-economic instability in the country, the level of services in Ukraine remains quite high and dynamically positive. According to the analysis of the structure of the volume of sold services by spheres of economic activity, it was found that the largest share in the total volume of sold services falls on transport services, warehousing, postal and courier activities. At the same time, it was found that out of the total volume of services provided in Ukraine, only 20% are sold to the population.

It is determined that the contribution of the services sector to the formation of the country’s GDP is quite significant. The largest share in the structure of GDP is occupied by wholesale and retail trade, repair of motor vehicles and motorcycles. It is proved that maintaining the share of services at a fairly high level in the structure of GDP in recent years is primarily a consequence of its «penetration» into virtually all economic activities. It is emphasized that in the modern economic space, services are provided not only by traditional service, but also by industrial entities. However, it is determined that the production process itself is impossible without the involvement of additional resources in the form of services, including design, research, preparation of technical documentation and more.

It is established that in modern conditions the service sector in Ukraine, as well as the economy as a whole, suffers significant losses. It is generalized that in order to support the development of components of the service sector, which today suffer significant losses, it is necessary to solve a set of complex tasks that play a significant role and are necessary to minimize the economic consequences of the war in Ukraine. The implementation of the proposed measures will have a positive impact on the socio-economic development of the country.

Keywords: sphere of services, volume of realized services, structure of sphere of services.

Література

  1. Ангелко І.В., Бондаренко В.М., Коваль О.Д. Роль маркетингу в розвитку сфери послуг в Україні. Регіональна економіка. 2022. №1(103). С. 78-86.
  2. Остафійчук Я.В. Місце сфери послуг у сучасній парадигмі сталого розвитку. Інвестиції: практика та досвід. 2012. №3. С. 30-32.
  3. Послуги. Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/
  4. Національні рахунки. Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/
  5. Пугачевська К.Й. Сфера послуг в Україні: особливості розвитку та стратегічні перспективи. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2016. Вип. 18. С. 52-55.
  6. Серьогіна Т.В. Сучасні світові тенденції розвитку сервісної сфери та їх вплив на систему надання публічних послуг. Аспекти публічного правління. 2018. Том 6. №8. С. 42-48.
  7. Рихліцький В. Бізнес в умовах війни: хто зазнав найбільших втрат та як відновлюються підприємства. Економічна правда. 23 березня 2022. URL: https://www.epravda.com.ua/publications/2022/03/23/684549/
  8. Ангелко І.В., Лех І.А. Практичні аспекти застосування маркетингових комунікацій в діяльності суб’єктів господарювання. Вісник Хмельницького національного університету. 2020. №5(286). С. 11-14.

References

  1. Anhelko I.V., Bondarenko V.M., Koval O.D. Rol marketynhu v rozvytku sfery posluh v Ukraini. Rehionalna ekonomika. 2022. №1(103). S. 78-86.
  2. Ostafiichuk Ya.V. Mistse sfery posluh u suchasnii paradyhmi staloho rozvytku. Investytsii: praktyka ta dosvid. 2012. №3. S. 30-32.
  3. Posluhy. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/
  4. Natsionalni rakhunky. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/
  5. Puhachevska K.I. Sfera posluh v Ukraini: osoblyvosti rozvytku ta stratehichni perspektyvy. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. 2016. Vyp. 18. S. 52-55.
  6. Serohina T.V. Suchasni svitovi tendentsii rozvytku servisnoi sfery ta yikh vplyv na systemu nadannia publichnykh posluh. Aspekty publichnoho pravlinnia. 2018. Tom 6. №8. S. 42-48.
  7. Rykhlitskyi V. Biznes v umovakh viiny: khto zaznav naibilshykh vtrat ta yak vidnovliuiutsia pidpryiemstva. Ekonomichna pravda. 23 bereznia 2022. URL: https://www.epravda.com.ua/publications/2022/03/23/684549/
  8. Anhelko I.V., Lekh I.A. Praktychni aspekty zastosuvannia marketynhovykh komunikatsii v diialnosti subiektiv hospodariuvannia. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. 2020. №5(286). S. 11-14.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate