Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ВПРОВАДЖЕННЯ КОРПОРАТИВНОЇ СИСТЕМИ МОТИВАЦІЇ ЯК НАПРЯМУ ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНОЇ МОДЕЛІ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ

IMPLEMENTATION OF CORPORATE MOTIVATION SYSTEM AS A DIRECTION OF FORMATION OF AN EFFECTIVE MODEL OF ORGANIZATIONAL CULTURE

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-20

Михайло ВЕДЕРНІКОВ
Хмельницький національний університет
https://orcid.org/0000-0002-9850-3575
e-mail: arh.mihael@gmail.com
Леся ВОЛЯНСЬКА-САВЧУК
Хмельницький національний університет
https://orcid.org/0000-0002-4043-9312
e-mail: liberty_lvs@ukr.net
Марія ЗЕЛЕНА
Хмельницький національний університет
https://orcid.org/0000-0002-9969-2427
e-mail: mariaverde4@ukr.net
Оксана ЧЕРНУШКІНА
Хмельницький національний університет
https://orcid.org/0000-0002-7253-0284
e-mail: Chernushkina_OO@meta.ua
Олександр ГОРБАТЮК
Хмельницький національний університет
https://orcid.org/0000-0002-2450-6140
e-mail: horbatyuk79@gmail.com

Mykhailo VEDERNIKOV, Lesia VOLIANSKA-SAVCHUK,
Maria ZELENA, Oksana CHERNUSHKINA, Oleksandr HORBATIUK
Khmelnytskyi National University

Анотація мовою оригіналу

У статті проаналізовано організаційну культуру як один із є важливих чинників успішного функціонування підприємства. Розвиток організаційної культури забезпечує гармонізацію соціальних і економічних чинників, підвищує стійкість і конкурентоспроможність підприємства. Розглянуто  ряд змістовних характеристик, властивих будь-якій організаційній культурі. Детальна оцінка рівня організаційної культури базується на формуванні системи показників, що характеризують цю культуру. Для оцінки рівня організаційної культури використовуються експертні методи дослідження, які дозволяють давати перспективні оцінки якісно новим процесам і явищам, які раніше не зустрічалися в суспільному житті і про які, звичайно, відсутня статистична інформація. Розглянуто актуальність упровадження сучасних мотиваційних технологій. Проаналізовано досвід упровадження системи мотивації за ключовими показниками на підприємстві. Визначено переваги системи мотивації на підставі оцінки цілей та KPI.

Ключові слова: організаційна культура, персонал, управління, мотивація, моніторинг, бізнес, KPI.

Розширена анотація англійською мовою

The article analyzes the organizational culture as one of the important factors in the successful operation of the enterprise. The development of organizational culture ensures the harmonization of social and economic factors, increases the stability and competitiveness of the enterprise. A number of meaningful characteristics inherent in any organizational culture are considered. A detailed assessment of the level of corporate culture is based on the formation of a system of indicators that characterize this culture. In order to assess the level of corporate culture, expert research methods are used, which allow to give promising assessments of qualitatively new processes and phenomena that have not previously occurred in public life and about which, of course, there is no statistical information. The urgency of introduction of modern motivational technologies is considered. The experience of introduction of motivation system on key indicators at the enterprise is analyzed. The advantages of the motivation system based on the assessment of goals and KPI are determined.

Key words: organizational culture, staff, management, motivation, monitoring, business, KPI.

Література

  1. Захарчин Г. М. Механізм формування організаційної культури машинобудівного підприємства : монографія / Г. М. Захарчин. – Львів: Вид-во Нац. Ун-ту «Львівська політехніка», 2009. – 276 с.
  2. Харчишина О. В. Формування організаційної культури в системі менеджменту підприємств харчової промисловості : монографія. – Житомир: Вид-во ЖДУ, 2011. – 290 с.
  3. Volyanska-Savchuk Lesya Victorivna. Role of corporative culture in the system of personnel management in enterprise / Lesya Victorivna Volyanska-Savchuk // Scientific Journal «European Applied Sciences». – Germany, 2015. – № 9. – Рp. 74–76.
  4. Янковська Л. А. Оптимізація трудового потенціалу в системі менеджменту персоналу промислового підприємства / Л. А. Янковська // Актуальні проблеми економіки. – 2016. – № 9. – С. 56–60.
  5. Волянська-Савчук Л. В. Стан корпоративної культури на машинобудівних підприємствах Хмельницької області / Л. В. Волянська-Савчук // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. – 2014. – Вип. 25. – С. 116–122.
  6. Славогородська О. Ю. Мотивація персоналу на підприємстві до підвищення компетентності як інструмент забезпечення конкурентоспроможності підприємств / О. Ю. Славогородська // Проблеми науки. – 2016. – № 1. – С. 94-98.
  7. Жук В.П. Формування корпоративної культури в Україні. Науковий вісник Академії муніципального управління. Серія «Управління». 2015. Вип. 3–4. С. 56–62.
  8. Харченко Т.М. Альтернативні підходи мотивації найманих працівників у контексті трансформаційних процесів економіки / Т.М. Харченко // Система національного менеджменту в контексті інтеграційного виміру: монографія / за наук. ред. д.е.н., проф. Л.І. Михайлової. – Суми: ПП Вінніченко М.Д., Литовченко Є. Б., 2014. – 432 с.
  9. M. Vedernikov, I. Sandyga, L. Volianska-Savchuk, O. Chernushkina, M. Zelena and O. Koshonko, “Specificity of Corporate Culture Modeling at Industrial Enterprises in Conditions of Digital Business Transformation,” 2020 10th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT), Deggendorf, Germany, 2020, pp. 595-600, doi: 10.1109/ACIT49673.2020.9208925. (https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57216484105).
  10. W. Di, W. Yi-Qin, W. Dan, L. Cai-Mei, “A Study on the Relationship Between Corporate Culture and Corporate Environmental Performance”, in 2017 IEEE Proc. International Conference on Management Science and Engineering (ICMSE), Nomi, Japan, 2017, pp. 164 – 171. DOI: 10.1109/ICMSE.2017.8574444.
  11. Братішко Ю. С. Роль корпоративної культури у формуванні системи соціальної відповідальності фармацевтичних підприємств / Ю. С. Братішко // Молодий вчений. – 2014. – № 12 (15). – С. 232–238.
  12. Кайдалова А. В. Корпоративна (організаційна) культура [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www. pharmencyclopedia.com.ua/article/ -organizacijna-kultura– (дата звернення: 15.11.2020).
  13. Ліфінцев Д. С. Методичні основи оцінки впливу корпоративної культури на діяльність організації [Електронний ресурс] // Електронне наукове фахове видання «Ефективна економіка». – Режим доступу: http://www. economy.nayka.com.ua/?op=1&z=635 – (дата звернення: 15.11.2020).
  14. Vedernikov, M., Zelena, M., Volianska-Savchuk, L., Litinska, V., & Boiko, J. (2020). Management of the social package structure at industrial enterprises on the basis of cluster analysis. TEM Journal, 9(1), 249-260. https://doi.org/10.18421/TEM91-35. (https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57216484105).
  15. Boiko J. et al. Smart Recruiting as a Modern Tool for HR Hiring in the Context of Business Informatization //2021 11th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT). – IEEE, 2021. – С. 284-289.

References

  1. Zakharchyn H. M. Mekhanizm formuvannia orhanizatsiinoi kultury mashynobudivnoho pidpryiemstva : monohrafiia / H. M. Zakharchyn. – Lviv: Vyd-vo Nats. Un-tu «Lvivska politekhnika», 2009. – 276 s.
  2. Kharchyshyna O. V. Formuvannia orhanizatsiinoi kultury v systemi menedzhmentu pidpryiemstv kharchovoi promyslovosti : monohrafiia. – Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU, 2011. – 290 s.
  3. Volyanska-Savchuk Lesya Victorivna. Role of corporative culture in the system of personnel management in enterprise / Lesya Victorivna Volyanska-Savchuk // Scientific Journal «European Applied Sciences». – Germany, 2015. – № 9. – Рp. 74–76.
  4. Yankovska L. A. Optymizatsiia trudovoho potentsialu v systemi menedzhmentu personalu promyslovoho pidpryiemstva / L.A. Yankovska // Aktualni problemy ekonomiky. – 2016. – № 9. – S. 56–60.
  5. Volianska-Savchuk L. V. Stan korporatyvnoi kultury na mashynobudivnykh pidpryiemstvakh Khmelnytskoi oblasti / L.V. Volianska-Savchuk // Naukovi pratsi Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky. – 2014. – Vyp. 25. – S. 116–122.
  6. Slavohorodska O. Yu. Motyvatsiia personalu na pidpryiemstvi do pidvyshchennia kompetentnosti yak instrument zabezpechennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstv / O. Yu. Slavohorodska // Problemy nauky. – 2016. – № 1. – S. 94-98.
  7. Zhuk V.P. Formuvannia korporatyvnoi kultury v Ukraini. Naukovyi visnyk Akademii munitsypalnoho upravlinnia. Seriia «Upravlinnia». 2015. Vyp. 3–4. S. 56–62.
  8. Kharchenko T.M. Alternatyvni pidkhody motyvatsii naimanykh pratsivnykiv u konteksti transformatsiinykh protsesiv ekonomiky / T.M. Kharchenko // Systema natsionalnoho menedzhmentu v konteksti intehratsiinoho vymiru: monohrafiia / za nauk. red. d.e.n., prof. L.I. Mykhailovoi. – Sumy: PP Vinnichenko M.D., Lytovchenko Ye. B., 2014. – 432 s.
  9. M. Vedernikov, I. Sandyga, L. Volianska-Savchuk, O. Chernushkina, M. Zelena and O. Koshonko, “Specificity of Corporate Culture Modeling at Industrial Enterprises in Conditions of Digital Business Transformation,” 2020 10th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT), Deggendorf, Germany, 2020, pp. 595-600, doi: 10.1109/ACIT49673.2020.9208925. (https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57216484105).
  10. W. Di, W. Yi-Qin, W. Dan, L. Cai-Mei, “A Study on the Relationship Between Corporate Culture and Corporate Environmental Performance”, in 2017 IEEE Proc. International Conference on Management Science and Engineering (ICMSE), Nomi, Japan, 2017, pp. 164 – 171. DOI: 10.1109/ICMSE.2017.8574444.
  11. Bratishko Yu. S. Rol korporatyvnoi kultury u formuvanni systemy sotsialnoi vidpovidalnosti farmatsevtychnykh pidpryiemstv / Yu. S. Bratishko // Molodyi vchenyi. – 2014. – № 12 (15). – S. 232–238.
  12. Kaidalova A. V. Korporatyvna (orhanizatsiina) kultura [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://www. pharmencyclopedia.com.ua/article/ -organizacijna-kultura– (data zvernennia: 15.11.2020).
  13. Lifintsev D. S. Metodychni osnovy otsinky vplyvu korporatyvnoi kultury na diialnist orhanizatsii [Elektronnyi resurs] // Elektronne naukove fakhove vydannia «Efektyvna ekonomika». – Rezhym dostupu: http://www. economy.nayka.com.ua/?op=1&z=635 – (15.11.2020).
  14. Vedernikov, M., Zelena, M., Volianska-Savchuk, L., Litinska, V., & Boiko, J. (2020). Management of the social package structure at industrial enterprises on the basis of cluster analysis. TEM Journal, 9(1), 249-260. https://doi.org/10.18421/TEM91-35. (https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57216484105).
  15. Boiko J. et al. Smart Recruiting as a Modern Tool for HR Hiring in the Context of Business Informatization //2021 11th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT). – IEEE, 2021. – P. 284-289.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate