Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

РОЗВИТОК ВИРОБНИЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В КРАЇНАХ ЄС

DEVELOPMENT OF PRODUCTION POTENTIAL OF TOURISM BUSINESS IN EU COUNTRIES

Cторінки: 30-35. Номер: №2, Том 2, 2022 (304)

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(2)-5

Галина КУПАЛОВА
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
https://orcid.org/0000-0003-4486-8349
e-mail: prof.galina@gmail.com

Halina KUPALOVA
Taras Shevchenko National University of Kyiv

 Анотація мовою оригіналу

     У статті розглянуто сучасні підходи до трактування поняття «виробничий потенціал». Обґрунтовано доцільність використання ресурсного підходу до оцінки розвитку виробничого потенціалу туристичного підприємництва. Проаналізована структура виробничого потенціалу туристичного підприємництва країн ЄС за класом житла для туристів та кількістю ліжко-місць. Визначено тенденції зміни структури виробничого потенціалу туристичного підприємництва в ЄС протягом 2011–2020 років. Проаналізовано темпи зростання кількості ліжко-місць у різних засобах розміщення туристів у розрізі країн ЄС. Проведено моніторинг динаміки виробничого потенціалу туристичного підприємництва ЄС, зокрема за такими показниками як темпи зростання кількостей засобів розміщення туристів, спалень в готелях, ліжко-місць. Здійснено ранжування європейських країн за темпом зростання загальної кількості ліжко-місць у засобах розміщення туристів у 2011–2020 роках. За допомогою VAR-моделювання складено прогноз розвитку виробничого потенціалу туристичного підприємництва ЄС до 2030 року.

Ключові слова: підприємництво, туристичне підприємництво, потенціал, потенціал  туристичного підприємництва, виробничий потенціал, структура потенціалу, прогноз потенціалу, розвиток потенціалу, ЄС.

 Розширена анотація англійською мовою

     Tourism entrepreneurship in a modern post-industrial society is an important component of the economy of Ukraine, as it allows the development of adjacent areas of production, contributes to regional development through the creation of additional jobs, employment of the population, and tax revenues. With Ukraine obtaining the status of a candidate for membership in the European Union, there is a need to analyze the evolution of tourism entrepreneurship in European countries, predict the scale of development of its production potential in the coming years. At the same time, first of all, it is advisable to clarify the understanding of the production potential of entrepreneurship essence from the point of view of theory. The purpose of the article is to clarify the essence, identify the main trends and calculate the forecast indicators of the tourism entrepreneurship production potential development in the EU countries, taking into account which will contribute to the accelerated integration of Ukraine into the international market of tourist services. The article discusses modern approaches to the interpretation of the “production potential” concept. The expediency of using the resource approach to the assessment of the production potential development of tourism entrepreneurship is substantiated. The structure of the production potential of tourism entrepreneurship of the EU was analyzed. The trends of changes in the structure of the tourism entrepreneurship production potential in the EU during 2011–2020 have been determined. The ranking of European countries by the growth rate of the total number of beds in tourist accommodations in 2011–2020 was carried out. With the help of VAR modeling, a forecast of the production potential development of the EU tourism business until 2030 was made.

Keywords: entrepreneurship, tourism entrepreneurship, potential, tourism entrepreneurship potential, production potential, potential structure, potential forecast, potential development, EU.

Література

  1. Дзюбинська Х.М., Шашина М.В. Оцінювання ефективності управління виробничим потенціалом підприємства за його складовими. Економічні студії. 2018. №4. С. 29–33.
  2. Жук Є.О. Управління виробничим потенціалом підприємства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2016. №5(77). C. 101–106.
  3. Захаренко М.М. Теоретичні засади управління виробничим потенціалом підприємства. Агросвіт. 2018. №23. С. 59–65.
  4. Левченко Ю., Ратушняк Ю. Теоретичні основи формування та використання виробничого потенціалу підприємства. Молодий вчений. 2018. №12(64). С. 623–626.
  5. Перерва П.Г., Якушко А.Є. Стратегічний аналіз виробничого потенціалу промислового підприємства. Україна у світових глобалізаційних процесах: культура, економіка, суспільство: міжнародна науково-практична конференція (Київ, 23–24 березня 2022 року). Київ: ВЦ КНУКіМ, 2022. Ч. 3. С. 149–152.
  6. Юхновська Ю.О. Теоретичні засади визначення потенціалу туристичної галузі. Туристичний та готельно-ресторанний бізнес в Україні: проблеми розвитку та регулювання: міжнародна науково-практична конференція (Черкаси, 19–20 березня 2020 року). Черкаси, 2020. С. 182–185.
  7. Яковлев В.І. Трактування економічної категорії виробничого потенціалу. Причорноморські економічні студії. 2018. №34. С. 115–120.
  8. Eurostat. Tourism. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/web/tourism/data/database

 References

  1. Dziubynska Kh.M., Shashyna M.V. (2018) Otsiniuvannia efektyvnosti upravlinnia vyrobnychym potentsialom pidpryiemstva za yoho skladovymy [Evaluation of the effectiveness of management of production potential of the enterprise by its components]. Ekonomichni studii, no. 4, pp. 29–33.
  2. Zhuk Ye.O. (2016) Upravlinnia vyrobnychym potentsialom pidpryiemstva [Management of production potential of the enterprise]. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, no. 5(77), pp. 101–106.
  3. Zakharenko M.M. (2018) Teoretychni zasady upravlinnia vyrobnychym potentsialom pidpryiemstva [Theoretical principles of managing the production potential of the enterprise]. Ahrosvit, no. 23, pp. 59–65.
  4. Levchenko Yu., Ratushniak Yu. (2018) Teoretychni osnovy formuvannia ta vykorystannia vyrobnychoho potentsialu pidpryiemstva [Theoretical bases of formation and use of production potential of the enterprise]. Molodyi vchenyi, no. 12(64), pp. 623–626.
  5. Pererva P.H., Yakushko A.Ie. (2022) Stratehichnyi analiz vyrobnychoho potentsialu promyslovoho pidpryiemstva [Strategic analysis of the production potential of an industrial enterprise]. Ukraina u svitovykh hlobalizatsiinykh protsesakh: kultura, ekonomika, suspilstvo: mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia (Kyiv, 23–24 bereznia 2022 roku). Kyiv: VTs KNUKiM. vol. 3, pp. 149–152.
  6. Yukhnovska Yu.O. (2020) Teoretychni zasady vyznachennia potentsialu turystychnoi haluzi [Theoretical principles of determining the potential of the tourism industry]. Turystychnyi ta hotelno-restorannyi biznes v Ukraini: problemy rozvytku ta rehuliuvannia: mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia (Cherkasy, 19–20 bereznia 2020 roku), Cherkasy, pp. 182–185.
  7. Yakovlev V.I. (2018) Traktuvannia ekonomichnoi katehorii vyrobnychoho potentsialu [Interpretation of the economic category of production potential]. Prychornomorski ekonomichni studii, no. 34, pp. 115–120.
  8. Eurostat (2022) Tourism. Available at: https://ec.europa.eu/eurostat/web/tourism/data/database

Post Author: Кравчик Юрій

Translate