Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ANALYTICAL STUDY OF BUSINESS MODELS IN FASHION THEORY STRATEGY FOR GLOBAL MARKETING

АНАЛІТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ В СТРАТЕГІЇ ТЕОРІЇ МОДИ ДЛЯ ГЛОБАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ

Сторінки: 99-107. Номер: №4, Том 1, 2020 (284)

Автори:
ELSAYED AHMED ELNASHAR
Full-Professor of Textiles & Apparel, Faculty of Specific Education, Kaferelsheikh University, Egypt
LYUBOKHINETS L., TANASIIENKO N.
Khmelnytskyi National University, Ukraine

ЕЛЕЙСАЙД АХМЕД ЕЛНАШАР
Факультет спеціальної освіти, Університет Каферелшейха, Єгипет

Любохинець Л., Танасієнко Н.
Хмельницький національний університет

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-284-4-19
Paper received: 29.07.2020
Paper Printed : 28.09.2020

Анотація мовою оригіналу

Analytical Study Of Business Models In Fashion Theory Strategy For Global Marketing, and there is no any study of this Megastore, and this research study investigate the international  brands of Benetton as brand Lifestyle. The brand has been analyzed by the current parameters of brand analysis, overall brand perception, brand associations, and brand involvement, as well as two factors – the difference in consumer areas in Cutis’s convergence to international brands on regional brands.  Snowball method to collect data, on Facebook pages also poster in their WhatSapp a device or conduit for supplying materials. P-P ANOVA, multivariate tests, and T tests. The criteria for this study concern the relationship of consumers in cities to global brands and regional differences in cities. As the economy grows stronger, so does the convergence to purchase international and domestic brands. This feature of economics in global marketing attracts global brands to create stores in global marketing.
Keywords: Branding Theory, Strategy, United Colors, Benetton, Fashion Marketing.

Розширена анотація англійською мовою

У статті проведено аналітичне дослідження бізнес-моделей в стратегії теорії моди для глобального маркетингу. Досліджено вплив міжнародного бренду Benetton порівняно з місцевими брендами на споживачів у глобальному маркетингу. Проаналізовано як загальна ідея, асоціація, сенс бренду, прихильність до бренду впливають на оцінку споживачами певного бренду порівняно з різними брендами.
У дослідженні використовувалось самокероване опитування 45 осіб в магазинах Benetton, а також за допомогою соціальної мережі Facebook та месенджера WhatsApp. Основу дослідження складають дескриптивне дослідження; кількісний аналіз; метод збору даних сніжної кулі.
Виявлено вплив міжнародного бренду на споживачів у глобальному маркетингу порівняно з місцевим брендом. Зі зміцненням економіки зростає придбання міжнародних та вітчизняних брендів, що стимулює компанії світових брендів до відкриття магазинів в глобальному маркетингу.
Ключові слова: теорія брендингу, стратегія, Бенеттон, маркетинг в індустрії моди.

References

  1. Anders Hampf & Kirsti Lindberg-Repo (2011) Branding: “The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding” Hanken School of Economics Department of Marketing, Distributor: Library Hanken School of Economics , P.O.Box 479 00101 Helsinki, Finland
  2. Bastos W., & Levy S. J. (2012). A history of the concept of branding: practice and theory. Journal of Historical Research in Marketing, 4(3), 347-368.
  3. Elsayed Elnashar(2000): thesis entitles “Design of Database for Forecasting the Specification of Woven Fabric Design for Ladies Dresses”. University of Helwan, Cairo, Egypt.
  4. Elsayed Elnashar (2017) Philosophy – Elements and Prancipals of design – Drawing the human body of fashion, Publishing house: Noor Publishing. URL: https://www.noor-publishing.com
  5. Bennett A. M., & Hill R. P. (2012). The universality of warmth and competence: A response to brands as intentional agents. Journal of Consumer Psychology, 22(2), 199–204.
  6. Bororian M., & Poix A.D. (2010). India by Design: The Pursuit of Luxury & ashion. John Wiley & Sons (Asia) Pte. Ltd.
  7. Cuellar S. S., & Claps M. (2013). Differential effects of brand, ratings and region on willingness to pay: a hedonic price approach. Journal of Wine Research, 24(2), 138–155.
  8. Henderson T., & Arora N. (2010). Promoting brands across categories with a social cause: Implementing effective embedded premium programs. Journal of Marketing, 74(6), 41–60.
  9. Jean-Noel Kapferer, Philip Kotler(2008) “New exciting ideas and perspectives on brand building!” 4TH EDITION: THE NEW STRATEGIC BRAND MANAGEMENT, Creating and sustaining brand equity long term, 4TH EDITIO Kogan Page Limited, Fourth edition 2008, Great Britain.
  10. Jin B., & Son J. (2013). Indian consumers: are they the same across regions? International Journal of Emerging Markets, 8(1), 7-23.
  11. Lee M.Y., Knight D., & Kim Y.K. (2008). Brand analysis of a U.S. global brand in comparison with domestic brands. Journal of Product & Brand Management, 17, 163–174.
  12. Rossiter J.R., & Percy L. (1987). Advertising and promotion management. McGraw Hill.
  13. Saxena T.G., & Dutta D. (2013). Entry Strategy of Global Brands – Impact of FDI. Third Eyesight. Retrieved from April 26, 2013. URL: http://thirdeyesight.in/blog/2013/01/21/entry-strategy-of-global-brands-impact-of-fdi/
  14. Snowball sampling (2019). URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Snowball_sampling?fbclid=IwAR3YyTx1uu/ UUVFQt98hGPFjikMnUkChcAfRxt7GMDHJ9EU-4CvNuFAVM_tQ#Description
  15. UNITED COLORS OF BENETTON, (2019) Coordinate communication with stores in over 20 countries worldwide. URL: https://mcubeglobal.com/projects/united-colors-of-benetton/

Post Author: npetliaks

Translate