Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

КОМПЛЕКСНА ТА ВИДОВА ХАРАКТЕРИСТИКА ІННОВАЦІЙНОЇ АКТИВНОСТІ РЕГІОНАЛЬНИХ ТУРИСТИЧНИХ РИНКІВ

REGULATORY AND LEGAL SUPPORT AND REGULATION OF ACTIVITIES OF REGIONAL TOURIST MARKETS

Сторінки: 240-246. Номер: №4, Том 2, 2020 (284)

Автори:
Саркісян Г. О.
Одеська національна академія харчових технологій

SARKISYAN A.
Odessa National Academy of Food Technologies

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-284-4(2)-41
Надійшла / Paper received : 02.07.2020
Надрукована / Paper Printed : 28.09.2020

Анотація мовою оригіналу

В статті розглядаються проблеми туристичної галузі держави та регіонів в контексті інноваційної діяльності. Особливу увагу дослідження приділено до теоретичних та методологічних підходів інноваційної діяльності, що пов’язано з необхідністю глибинного аналізу практичних витоків інвестиційних, технологічних, наукових та міжнародних інвестиційних рішень.
Метою роботи є пошук шляхів та подальше здійснення комплексної та видової характеристики інноваційної активності регіональних туристичних ринків.
Систематизовано види інноваційної діяльності, які є різними для кожної структури. Синхронізовано погляди науковців на значення інноваційної активності на туристичних підприємствах. Сконцентровано три пріоритетних інноваційних сектори, за якими розвивається туристична сфера. Застосовано для об’єктивнішого формування наукової гіпотези міжнародний досвід, де з’ясовано що найбільшу вагу в інвестиційній сприятливості туризму належить сервісним інвестиціям. Класифіковано інновації в туризмі за змістовим наповненням, окреслено інноваційне середовище з чинниками впливу на розвиток туризму. Конкретизовано висновки та намічено шляхи подальшої активізації туристичної галузі на засадах впровадження інноваційної моделі розвитку.
Місце та значення інноваційної діяльності в системі цілей розвитку економіки та ефективного функціонування регіональних туристичних ринків важко переоцінити з огляду на те що запровадження інноваційної моделі з огляду на сучасні зміни. Окрім того, ефективність туристичної діяльності шляхом впровадження інновацій створює сприятливе середовище для малого та середнього бізнесу, стимулювання кадрового потенціалу, підвищення ефективності праці, надання послуг кращої якості тощо.
Ключові слова: туризм, інноваційна діяльність, інвестиційні ресурси, матеріально-технічна база, конкурентоспроможність, інноваційна модель розвитку, інфраструктурне забезпечення, видовість інновацій.

Розширена анотація англійською мовою

The article considers the problems of the tourism industry of the state and regions in the context of innovation. The study pays special attention to theoretical and methodological approaches to innovation, which is associated with the need for in-depth analysis of practical sources of investment, technological, scientific and international investment decisions.
The purpose of this article is search for ways and further implementation of complex and specific characteristics of innovative activity of regional tourist markets.
Systematized types of innovation activities that are different for each structure. The views of scientists on the importance of innovation activity in tourism enterprises are synchronized. Three priority innovation sectors are concentrated, according to which the tourism sector is developing. International experience has been used to more objectively form a scientific hypothesis, where it has been clarified that the greatest weight in the investment favorableness of tourism belongs to service investments. Innovations in tourism are classified according to their content, the innovation environment with factors influencing the development of tourism is outlined. The conclusions are concretized and the ways of further activation of the tourism industry on the basis of introduction of the innovative model of development are outlined.
The place and importance of innovation in the system of economic development goals and the effective functioning of regional tourism markets is difficult to overestimate, given that the introduction of an innovation model in view of current changes. In addition, the efficiency of tourism through the introduction of innovations creates a favorable environment for small and medium-sized businesses, stimulating human resources, improving work efficiency, providing better quality services and more.
Key words: tourism, innovation activity, investment resources, material and technical base, competitiveness, innovative model of development, infrastructural provision, specificity of innovations.

References

  1. Durovych A.P. Orhanizatsiia turyzmu: uchebnoe posobye. Mynsk.: Novoe yzdanye 2003.- 632s.
  2. Kardashov O.M. Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm rehuliuvannia innovatsiinoi diialnosti v promyslovosti Ukrainy: avtoreferat. Dys. na zdobuttia stupenia kandydata ekonomichnykh nauk. 08.07.01 nauk.-doslidzh. MON. Instytut Ministerstva eknonomiky z pytan yevropeiskoi intehratsii  Ukrainy – K.2003.-20s.
  3. Lahodiienko V.V., Holodoniuk O.M., Milcheva V.V. Marketynhova  stratehiia  vyvedennia na rynok innovatsiinoho produktu. Ekonomika kharchovoi promyslovosti. T.10, Vyp.– 2. – 2018. – S. 40-50
  4. Lahodiienko V.V., Andrusiv U.Ia. Rehionalna ekonomichna polityka v umovakh dysproportsiinosti: shliakhy minimizatsii. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky. 2018. Tom 3. № 2. S. 81-89.
  5. Novykov S.V. Ynnovatsyy v turyzme: ucheb. posobye dlia studentov vыsshykh uchebnыkh zavedenyi. M. Yndustryalnыi tsentr «Akademyia», 2007. – 208s.
  6. Pavlova O.M., Pavlov K.V., Novosad O.V. Innovatsiina polityka pidvyshchennia konkurentospromozhnosti rehionalnykh hazorozpodilnykh pidpryiemstv: monohrafiia. Lulk.: SPD Horian Zh.V., drukarnia «Volynpolihraf», 2021. – 296s.
  7. Pavlov K.V. Pravovi zasady ta normatyvne zabezpechennia konkurentsii na rynku zhytlovoi nerukhomosti. Infrastruktura rynku. 2017. №13. URL: http://www.market-infr.od.ua/uk/13-2017.
  8. Pushak Ya.Ia., Lahodiienko V.V. Sotsialna vidpovidalnist pidpryiemstv kharchovoi promyslovosti yak osnova innovatsiinoho rozvytku suchasnoi ekonomiky. «Aktualni problemy innovatsiinoi ekonomiky» naukovyi zhurnal. – № 3. – 2018. – S. 27-36.
  9. Saak A. E. Menedzhment v sotsyalno-kulturnom servyse y turyzme: uchebnoe posobye SPb: Pyter, 2007. – 512s.
  10. Stelmashchuk A.M. Derzhavne rehuliuvannia ekonomiky: Navchalnyi posibnyk. – Ternopil: TANh. 2000 – 315s.
  11. Strishenets O. M. Liashenko O. M. Teoretychni aspekty turystychnykh klasteriv yak determinant sotsialno-ekonomichnoho rozvytku rehionu. Ekonomichnyi chasopys SNU imeni Lesi Ukrainky. Lutsk. Vezha-Druk, 2017. №4(12) s. 7-13.
  12. Strishenets O.M. Marketynhove doslidzhennia finansovo-ekonomichnykh rezultativ ta stratehichnykh pozytsii vyrobnykiv kavovoi produktsii v Ukraini. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky. 2018. Tom. 3. №3. S. 219-227.
  13. Yurchenko O. Innovatsii v hotelnomu biznesi na suchasnomu etapi. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mizhnarodni vidnosyny. 2014. Vypusk 34. s. 292 -301.
  14. Olena Sadchenko, Volodymyr Lagodiienko, Innola Novykova, Olha Feshchenko, Nataliia Ruzhynska, Oleksandr Bogdanov, Marketing Tools in Stimulating Innovative Activity of Enterprises. International Journal of Management, 11 (6), 2020, pp. 241-251. http://www.iaeme.com/IJM/issues.asp?JType= IJM&VType=11&IType=6.
  15. TRAVEL and Tourism Competitiveness Report 2015 «Elektronyi resurs» URL: http://www.wforum.org.doc/WEF_TTC_Report_2015.pdf

Post Author: Кравчик Юрій

Translate