РЕКРЕАЦІЙНИЙ МАРКЕТИНГ І ЙОГО УНІКАЛЬНІСТЬ
RECREATIONAL MARKETING AND ITS UNIQUENESS
Сторінки: 176-178. Номер: №2, 2021 (292)
Автори:
СУБАЧОВ М. В.
e-mail: kolyan_fabler@ukr.net
Хмельницький національний університет
MYkola SUBACHOV
Khmelnytskyi National University
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-292-2-29
Надійшла / Paper received : 17.04.2021
Надрукована / Paper Printed : 01.06.2021
Анотація мовою оригіналу
У статті досліджуються особливості поняття рекреаційного маркетингу та його унікальність з точки зору сучасного сьогодення. Маркетингові дослідження у галузі рекреації стають особливо актуальними, саме на їх основі створюється низка нових послуг, брендів та продукції, спрямованих на покращення якості людського життя.
Ключові слова: рекреаційний маркетинг, відпочинок, дозвілля, таргетинг, маркетинговий шаблон, соціальна мережа, спеціалізоване програмне забезпечення моніторингу медіа повідомлень у соціальних мережах.
Розширена анотація англійською мовою
When thinking about vacation, everyone imagines it in their own way. Some people consider active recreation the best, while others consider it passive. Fortunately, marketing in the field of recreation is expanding every day due to human imagination and everyone has at least a few options for leisure. It all depends on the desire.
To date, there is not much research in this area, so let’s focus on the concept of recreational marketing. This leisure industry provides experience, pleasure, relaxation and even better health.
The article analyzes the main definition of recreation marketing and its components that make it unique in terms of the modern day. Marketing research in the area of recreation is particularly relevant, and it is based on a number of new services, brands and products aimed at improving the quality of human life.
Summarizing the above, leisure marketing is a truly unique industry. Using certain templates, monitoring software is very important for recreational marketers. Finding the best way and place to relax is done through social media. It is there that consumers have more opportunities to choose the right brand, product or service among thousands of recreational brands. They also have greater access to their services and can interact with brands through companies’ social media platforms.
Keywords: recreational marketing, leisure, targeting, marketing template, social network, specialized social media monitoring software.
References
- Horner, S. & Swarbrooke, John. (2012). Leisure marketing: A global perspective. 1-412. 10.4324/9780080478937.
- Vedmid N.I. Upravlinnia systemoiu marketynhovykh komunikatsii turystychnykh pidpryiemstv : avtoref. dys. … kand. ekon. nauk : 08.06.01 / N.I. Vedmid ; Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t. – K., 2003. – 20 s. – URL: https://tourlib.net/aref_tourism/vedmid.htm.
- www.facebook.com
- www.tiktok.com
- www.instagram.com
- https://www.google.com/alerts
- www.activecampaign.com
- https://twitter.com/